L'avió 'Alice' dur a terme el primer vol a finals del 2019 amb l'objectiu de ser comercialitzat l'any 2022
MADRID, 9 jul. (EUROPA PRESS) -
Diversos enginyers espanyols treballen en el primer avió elctric de passatgers del món, que va ser presentat en la 53a edició del saló de l'avió de Le Bourget (Frana) i que l'empresa isrealiana Eviation espera comercialitzar l'any 2022.
Altea, una companyia d'enginyeria i fabricació aeronutica integrada per CITD Engineering & Technologies i Composites Guimar ha estat l'única empresa espanyola que ha treballat en l''Alice', nom amb el qual han batejat l'avió, com a provedor de les estructures davanteres i posteriors de l'avió així com la porta de passatgers.
Es tracta d'elements de gran importncia per suportar l'enorme crrega de bateries (constitueixen un 65% de l'avió) que requereix per al seu funcionament, així com per millorar l'aerodinmica de l'avió. En concret, l'empresa espanyola ha dissenyat i fabricat estructures en fibra de carboni, així com components metllics d'alta responsabilitat estructural.
NOU PASSATGERS I AUTONOMIA DE 1.000 QUILMETRES
L'avió 'Alice', que ha estat acollit amb enorme inters i impacte per la comunitat aeronutica, és un avió 100% elctric construt en un 90% de fibra de carboni, i amb un sistema de comandaments de vol elctrics. L'aeronau, amb capacitat per a nou passatgers, a més del pilot i copilot, té una autonomia de 1.000 quilmetres i una velocitat de creuer de 450 km/h.
Es tracta d'un avió especialment respectuós amb el medi ambient, perqu funciona exclusivament amb electricitat i que també permetr reduir els costos d'operació fins a un 70% respecte d'un avió convencional de capacitat similar. S'espera per tant que l''Alice' revolucioni el mercat dels vols regionals o de curta distncia.
L'avió dur a terme el primer vol per obtenir les certificacions corresponents a finals del 2019, i s'estima que la seva comercialització arribar l'any 2022. Després de la seva presentació, Eviation compta ja amb el seu primer client, la companyia Cape Air (US).