ARRASATE (GUIPÚSCOA), 28 (EUROPA PRESS)
Al voltant de 300 persones membres de l'associació Víctimes del Terrorisme han realitzat un homenatge a les víctimes d'ETA a la localitat guipuscoana d'Arrasate, on la presidenta de l'AVT, Ángeles Pedraza, ha assenyalat que han acudit al País Basc per "plantar cara", dir que "existeixen les víctimes del terrorisme" i perquè hi hagi "memòria".
L'AVT ha realitzat aquest dissabte un viatge al País Basc per fer homenatges a les víctimes del terrorisme en alguns dels llocs en els quals ETA va cometre atemptats.
A les 6.30 hores del matí han partit tres autobusos de Madrid i diversos vehicles fins a la primera parada, que ha tingut lloc a Arrasate entorn de les 12 del migdia. A la plaça de l'Ajuntament de la població guipuscoana han realitzat un acte d'homenatge que ha consistit en una ofrena floral, un minut de silenci i una oració en memòria de les víctimes.
Els assistents portaven una pancarta amb el lema "Verdad, memoria, dignidad y Justicia", a més de nombroses banderes espanyoles. A l'acte s'ha sumat el parlamentari basc del PP Carmelo Barrio, representants de UPyD, de Covite i Josu Puelles, germà d'una víctima d'ETA.
Després de l'acte, els ciutadans i membres de l'AVT participants en aquesta iniciativa han tornat a l'autobús per desplaçar-se, de manera consecutiva, a les localitats d'Elgoibar, Eibar, Durango i Elorrio on faran el mateix acte de record.
L'objectiu del col·lectiu de víctimes és "en aquest Dia de la Dignitat, demostrar el seu suport i honrar amb aquest homenatge a totes i cadascuna de les víctimes del terrorisme". Segons la seva opinió, es tracta d'un "acte necessari després de les múltiples infàmies sofertes per les víctimes del terrorisme als últims mesos després de la derogació de la Doctrina Parot i els permisos a terroristes".