BARCELONA 4 ago. (EUROPA PRESS) -
El districte 22@ va concentrar el 96% de la inversió en oficines a Barcelona durant el primer semestre de l'any, segons un comunicat de CBRE aquest dijous.
Durant els sis primers mesos de l'any es van contractar més de 175.000 metres quadrats d'oficines, un 46% més que en el mateix període de l'any passat.
El 47% de les operacions es van tancar en edificis de categoria A, i el 15% van ser de prelloguer, és a dir, per oficines que encara s'estan construint.
Després d'un lleuger descens el primer trimestre, la taxa de desocupació va augmentar el segon trimestre fins al 11%, impulsada principalment per l'entrega de nous edificis que sumen 88.000 metres quadrats, dels quals més de 35.000 metres quadrats estaven disponibles.
La tendncia de la demanda i la contractació continua sent positiva i les rendes signades en actius 'prime' al districte financer (CBD, per les seves sigles en angls) permeten que les rendes 'prime' recuperin els nivells prepandmia, amb 28,00 euros per metre quadrat al mes en aquesta zona.