Publicat 13/02/2021 17:34

El "dispositiu més gran" per a unes eleccions catalanes comptarà amb 14.000 policies

Solé demana votar "de manera responsable i seguint totes les indicacions"

BARCELONA, 13 febr. (EUROPA PRESS) -

El conseller d'Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparncia de la Generalitat, Bernat Solé, ha afirmat que el dispositiu per a les eleccions catalanes del 14F ser el "més gran" fins ara i comptar amb un total de 14.000 policies.

En roda de premsa aquest dissabte sobre el dispositiu del Govern per garantir que la jornada electoral transcorri amb total seguretat davant del coronavirus, ha informat que "a diferncia d'altres vegades", hi haur patrulles esttiques a tots els centres.

A 1.750 punts de votació seran agents dels Mossos d'Esquadra els qui s'encarregaran de garantir que se segueixen les mesures, mentre que en els altres 1.005 seran de les policia locals.

"La Conselleria i la Generalitat ho tenim tot a punt perqu el diumenge tinguem uns collegis que siguin uns espais totalment segurs", ha afirmat.

Sobre aquells agents que s'han vist afectats després que els administressin la primera dosi de la vacuna d'AstraZeneca, ha dit que "aix no ha d'afectar al dispositiu policial" perqu els efectes secundaris haurien de desaparixer unes hores després.

VOTAR "DE MANERA RESPONSABLE"

Solé ha fet una crida a la ciutadania "a exercir el seu dret a vot de manera responsable i seguint totes les indicacions", a més de mantenir la distncia de seguretat i fer ús de la mascareta i de gel hidroalcohlic.

També ha demanat respectar les franges horries --de 9 a 12 per a collectius de risc, de 12 a 19 per a la població general, i de 19 a 20 per a positius i possibles positius de Covid--, així com sortir de casa ja amb el vot i seguir el recorregut indicat.

Ha agrat la feina dels ajuntaments per "adaptar els protocols a totes les realitats atenent a la diversitat municipal" de Catalunya.

"Avui ja podem confirmar que el 100% dels ajuntaments ja ens han transms que tenen tot el material de protecció i de seguretat", ha dit.