Publicat 22/3/2019 19:35:06 +01:00CET

El director comercial de la CCMA diu que Sanchis i Gordillo van autoritzar els anuncis de l'1-O

El director comercial de la CCMA diu que Sanchis i Gordillo van autoritzar els a
EUROPA PRESS

Assegura que els anuncis de la campanya de l'1-O de la Generalitat eren de pagament

BARCELONA, 22 mar� (EUROPA PRESS) -

El director comercial i de mrqueting de la CCMA, Martí Patxot, investigat per presumpta desobedincia per emetre al setembre de 2017 anuncis institucionals sobre l'1-O, ha dit davant la titular del Jutjat d'Instrucció 13 de Barcelona que els directors de Tv3, Vicent Sanchis, i Catalunya Rdio, Saül Gordillo, van autoritzar la difusió.

A la seva declaració d'una hora aquest divendres a la tarda, i en qu només ha contestat la Fiscalia i la seva defensa, Patxot ha explicat que, en veure que anuncis de la campanya institucional alludien directament a l'1-O, que ja havia estat susps pel TC, va fer una consulta a Sanchis i a Gordillo, i que tots dos li van donar el seu vistiplau de l'emissió, segons han indicat diverses fonts jurídiques consultades.

La defensa de Patxot ha indicat que aportar a la causa uns emails en qu consten les consultes per provar que la decisió no va ser seva, sinó que va complir amb el que li deien els directors dels mitjans, i ha ressaltat que no s'haguessin ems si no li haguessin donat la seva autorització.

El director comercial ha explicat que la decisió final de l'emissió d'aquests anuncis va ser de tots dos directors de mitjans, mentre que Gordillo, en declarar com investigat davant aquest jutjat pels mateixos fets, va dir que les decisions sobre publicitat depenien de la direcció corporativa de mrqueting.

A la seva declaració l'1 de mar en el jutjat, Gordillo va assegurar que ni ell ni ningú del seu equip sabia com es gestiona el programa de la publicitat que s'insereix ni té capacitat tcnica per incidir en la graella de publicitat.

"No tinc ni el poder ni la capacitat d'unilateralment decidir que una campanya, i menys institucional, es deixi d'emetre. Hi ha una direcció corporativa que pren la decisió", va precisar.

Sanchis va dir que els anuncis publicitaris, institucionals o privats, no depenien d'ell sinó de les rees de publicitat i mrqueting, per que no va decidir retirar l'anunci, malgrat estar advertit des del 12 de setembre, perqu va pensar que el requeriment del TC sobre l'1-O no incloa deixar d'emetre l'anunci i que es va mantenir ja que mai li va arribar ordre expressa de retirar-lo.

A la seva declaració com investigat, Sanchis va indicar que no va considerar que aquest requeriment li instés a deixar d'emetre els anuncis, que al seu entendre eren informatius: "Aquell anunci el posava el Govern de la Generalitat, donava una informació sobre el que estava passant i així ho vaig valorar".

Patxot ha acudit aquest divendres al jutjat acompanyat precisament de Sanchis, i fonts de la CCMA han destacat, sobre la declaració judicial, que ha defensat que no va desobeir sobre l'emissió dels anuncis perqu "no va rebre cap requeriment de manera directa o indirecta".

CAMPANYA DE PAGAMENT

Quan ha estat preguntat pel cost de l'anunci durant la declaració judicial, Patxot ha assegurat que desconeix el cost o si finalment es va pagar, per sí ha indicat que era un anunci de pagament i que procedia de la Secretaria de Difusió de la Generalitat, segons fonts jurídiques.

La campanya institucional del referndum es va difondre en tres tandes: un primer anunci del 4 al 6 de setembre sense referncia explícita a l'1-O, i altres dos ja parlant de la consulta i sobre com votar del 7 al 12 de setembre i del 15 al 29.

Segons fonts consultades, el requeriment del TC que van rebre Sanchis i Gordillo era molt genric: els advertia del seu deure impedir o paralitzar qualsevol iniciativa que suposi ignorar o eludir la suspensió de la llei del referndum.