BARCELONA, 16 oct. (EUROPA PRESS) -
El director executiu del centre per a la innovació tecnològica Deshpande de l'Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT), Leon Sandler, ha participat aquest dijous en el cicle de conferències 'Cercle de l'Aigua' d'Agbar, on ha subratllat la necessitat de traslladar a l'economia real les innovacions tecnològiques, el que requereix una forta inversió econòmica als centres tecnològics i universitats.
"Les universitats no fabriquen productes, sinó les empreses, per la qual cosa la investigació a les universitats ha de complementar-se amb una forta inversió econòmica que permeti convertir alguna cosa innovadora en un producte útil per al mercat", ha assenyalat Sandler.
Ha explicat que tot procés d'innovació ha de seguir tres fases: la primera, destinada a seleccionar els projectes amb potencial comercial; la segona, a orientar-los per reduir els riscos de mercat; i en última instància, connectar els centres d'investigació i les empreses per introduir aquests invents al mercat.
En els seus 12 anys d'existència, el Deshpande Center for Technological Innovation del MIT ha rebut unes 500 propostes, de les quals 120 s'han convertit en projectes.
Aquests han originat 28 empreses que, amb un capital de 500 milions de dòlars, desenvolupen i ofereixen productes i serveis innovadors amb potencial a llarg termini per transformar mercats clau com l'energia, la il·luminació, la investigació i l'atenció mèdica, o les TIC.
El president d'Agbar, Àngel Simón, ha remarcat la inversió del grup en innovació, que supera els 15 milions d'euros anuals, i ha constatat que la companyia té 225 professionals dedicats a la investigació.