Marta Fernández Jara - Europa Press
MADRID 22 nov. (EUROPA PRESS) -
El diputat d'Esquerra Republicana (ERC) al Congrés Jordi Salvador ha acusat aquest dijous el ministre d'Afers Exteriors, Josep Borrell, de mentir perquè "en cap moment" el va escopir i li ha exigit que es disculpi "per haver-lo posat en la diana".
Als passadissos de la cambra baixa, Salvador ha volgut deixar clar que "mai" no ha escopit ningú i que aquest dimecres tampoc no ho va fer a Borrell, a qui ha censurat per actuar com "un jugador de futbol que simula una acció que no ha passat".
"Qui em cregui, bé, i qui no també", ha comentat l'independentista català, qui ha apuntat que si hi hagués hagut una escopinada, els diputats socialistes que estaven al voltant del ministre haguessin fet algun tipus de gest. "Però no va haver-hi cap escopinada", ha insistit Salvador, i ha apuntat que, de fet, ha rebut missatges de diputats del PSOE que confirmen la seva versió dels fets.
TÉ EL CORREU COL·LAPSAT D'INSULTS
Per això, ha subratllat que Borrell hauria de disculpar-se "per haver-lo posat en la diana". I és que, segons ha revelat, ja té el correu electrònic "col·lapsat d'insults".
"Quan algú diu 'en contra d'ells', quan algú pot mentir i quan algú pot fer aquest tipus de reificació, ja no et veuen com una persona, sinó com la reencarnació del mal", ha lamentat.
Salvador ha rebutjat que "tots" contribueixin en la crispació, com va suggerir aquest dimecres el president Pedro Sánchez en un missatge al seu Facebook, perquè considera que almenys ERC no ha fet res més que política.
"Però quan Puigdemont va a Alemanya i no li posen ni les esposes perquè diuen que és innocent i aquí fa un any que escoltem que som colpistes, terroristes, nazis i supremacistes sense cap tipus d'argumentació arriba un moment en què dius 'ja està bé'", ha assenyalat.