Compten amb Forcadell i s'ho han proposat a Mas i altres càrrecs afectats
BARCELONA, 14 Gen. (EUROPA PRESS) -
El secretari general de Diplocat, Albert Royo, ha anunciat que durant els pròxims mesos d'aquest any volen donar a conèixer a escala internacional la "judicialització del procés català i la persecució de càrrecs electes", i que una de les persones amb les quals compten és la presidenta del Parlament, Carme Forcadell.
"Hem intentat convèncer a les institucions espanyoles que aquesta no és la via, però no ens fan cas. La manera d'intentar parar-ho és fer-li apujar els colors a l'Estat denunciant això a escala internacional", ha assegurat en una entrevista d'Europa Press.
Segons Royo, l'acció consistiria a portar i posar en contacte a alguns dels afectats per processos judicials vinculats al procés sobiranista, com Forcadell, amb "persones de l'exterior", que no ha concretat.
Ha constatat que més de 400 càrrecs electes tenen casos oberts per "minúcies" com, segons la seva opinió, decidir obrir una institució perquè es treballi un dia festiu, permetre que es debati al Parlament, penjar una bandera en un balcó i fins i tot per dir que cal trencar uns ous per fer una truita.
Així, ha lamentat que tinguin una gran mostra de perfils per exportar i explicar a escala internacional, entre els que hi ha el de Forcadell, el de l'expresident de la Generalitat Artur Mas, exconsellers, diputats, regidors i alcaldes: "Aquesta ofensiva judicial està afectant a tot l'espai públic català".
De fet, tenen la figura de Forcadell i s'ho han proposat a l'expresident català i actual president del PDeCAT, entre d'altres càrrecs afectats per aquesta qüestió.
Per a Rosego, les causes judicials contra electes catalans responen a una estratègia política que desemmascara la suposada 'operació diàleg' del Govern espanyol, i a més ha generat "alarma" a l'exterior perquè entenen que pot ser un precedent perillós.
També ha advertit que aquesta alarma és la que provoca que cada vegada hi hagi més polítics, partits i parlaments que s'interessin per Catalunya, i ha pronosticat que així ocorrerà si es manté l'"ofensiva judicial".
Per a aquest any volen seguir amb el seu treball de donar a conèixer la demanda dels catalans a diferents parlaments, després de concretar que des de 2015 han aconseguit que es debati sobre el procés sobiranista en una desena, i que han realitzat compareixences en cambres com el Congrés dels Estats Units, entre d'altres accions.
MARGE DE CONFIANÇA A DASTIS
A més, ha ressaltat que han aconseguit tot això malgrat les "pressions" que reben del Govern espanyol per intentar evitar i obstaculitzar els actes que organitza el Diplocat, tot i que ha volgut donar un marge de confiança al nou ministre d'Exteriors, Alfonso Dastis.
"Es dediquen a perdre el temps i a intentar evitar que sortim de les nostres fronteres. En comptes d'això, de pressionar a periodistes o d'amenaçar a universitats, estaria bé que es dediquessin a la seva feina i busquessin una solució perquè els catalans puguin votar", ha sostingut.
Ha lamentat que la diplomàcia espanyola hagi "tirat per la borda el seu prestigi sobreactuant de manera irresponsable i impresentable" en contra de l'activitat catalana a l'exterior, fins al punt d'assegurar que funcionaris del cos diplomàtic espanyol els han traslladat la seva incomoditat amb directrius que reben dels seus superiors.
Per aquesta raó, després de preguntar-li com hauria de ser la futura diplomàcia en una Catalunya independent, ha respost que hauria de ser "més efectiva que cerimonial, menys centrada en la pompositat i més centrada en el país i en captar inversió estrangera".
"Una diplomàcia més del segle XXI, més flexible. Menys coberteria de plata i més xarxes socials", ha afegit Rosego, que veu en la diplomàcia danesa i holandesa models en els quals inspirar-se.