LONDRES 1 des. (EUROPA PRESS) -
El secretari d'Estat d'Universitats i Cienca del Govern britànic, Sam Gyimah, ha presentat la seva dimissió en protesta per l'acord pel Brexit pactat entre el Govern de la primera ministra britànica, Theresa May, i la Unió Europea. Gyimah --el setè dimidsionari del gabinet de May-- ha defensat a més la necessitat d'un segon referèndum per aclarir el futur.
Gyimah segueix sent diputat pel Partit Conservador i s'ha compromès a votar en contra de l'acord el proper 11 de desembre, dia previst per a la possible ratificació de l'acord al Parlament britànic.
Per Gyimah aquest acord "lesionaria els nostres interessos durant dècades", un dany i un "caos" que es podrien evitar amb un segon referèndum. "Hi ha una minoria de bloqueig en la Cambra dels comuns per pràcticament qualsevol opció possible, per la qual cosa deixar la gent decidir és la via més assenyada ara que sabem més", ha afirmat Gyimah en declaracions a la BBC.
El proper 11 de desembre se sotmetrà a ratificació al Parlament britànic el Tractat de Sortida del Regne Unit de la UE amb cinc dies previs de debat.