Actualitzat 14/06/2013 13:35

Díaz Ferrán, inhabilitat 15 anys pel concurs de Viatges Marsans

Díaz Ferrán
EUROPA PRESS

MADRID 14 juny (EUROPA PRESS) -

El Jutjat del Mercantil número 12 de Madrid ha inhabilitat a l'expresident de la CEOE, Gerardo Díaz Ferrán, per un termini de 15 anys per representar o administrar béns aliens o per representar o administrar qualsevol persona, després de qualificar com culpable el concurs de Viatges Marsans.

En la seva sentència, emesa el 13 de juny, condemna conjunta i solidàriament a Gerardo Díaz Ferrán i als hereus de l'ex el seu soci al capdavant del grup turístic Gonzalo Pascual, a cobrir en la seva integritat el dèficit patrimonial de Viatges Marsans i a ells i a Posibilitum Business, de manera conjunta, a cobrir el 40% del passiu i de la totalitat dels crèdits.

Els administradors concursals de Viatges Marsans han xifrat el 'forat' patrimonial de Marsans en 373 milions d'euros, segons el Tribunal Superior de Justícia de Madrid, dèficit que no incloïa els crèdits contra la massa.

El dèficit patrimonial és de 271 milions d'euros tan sols per a Viatges Marsans, que té 11.409 creditors i un passiu de 552 milions front a un actiu de 281 milions d'euros.

La jutge titular del Jutjat del Mercantil número 12 de Madrid, Ana María Gallego Sánchez, ha declarat el concurs necessari de Viatges Marsans el passat 25 de juny del 2010, presentat per una desena de creditors de la companyia, però mantindrà cautelarment els actuals propietaris, la societat Posibilitum Bussiness.

L'empresari Díaz Ferrán, a la presó de Soto del Real des del 5 de desembre de 2012 per l'operació Creuer, ha assenyalat quan va abandonar el seu càrrec al capdavant de la CEOE . "El meu futur serà del de sempre, vaig a seguir i han estat empresari fins al final", ha dit llavors.

Contingut patrocinat