Publicat 06/06/2025 13:13

Díaz critica Ayuso: "La diversitat només ofèn els qui tenen una visió molt limitada d'Espanya"

Les vicepresidentes Sara Aagesen, Yolanda Díaz i María Jesús Montero
David Zorrakino - Europa Press

MADRID 6 juny (EUROPA PRESS) -

La vicepresidenta segona del Govern central, Yolanda Díaz, ha criticat l'actitud de la mandatària madrilenya, Isabel Díaz Ayuso, en la Conferència de Presidents d'aquest divendres a Barcelona, en sentenciar que la "diversitat" lingüística del país "només ofèn els qui tenen una visió molt limitada d'Espanya".

"Les nostres llengües i cultures ens fan millors", ha destacat Díaz en un missatge escrit en gallec mitjançant la xarxa social Bluesky en relació amb la polèmica generada per la presidenta de la Comunitat de Madrid, que ha abandonat per un moment la Conferència de Presidents quan el lehendakari, Imanol Pradales, ha començat a intervenir en basc i ha tornat quan les intervencions han estat en castellà.

Aquest dijous, Díaz, que també ha assistit a aquest fòrum, va retreure a la presidenta autonòmica que menyspreï i falti al respecte a les llengües cooficials, en negar-se a fer servir orellera si s'intervenia en català o basc, amenaçant amb aixecar-se de la taula.

Contador