VANDELLÒS I L'HOSPITALET DE L'INFANT (TARRAGONA), 11 (EUROPA PRESS)
El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé (CDC), ha assegurat aquest dimecres des de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant (Tarragona), on s'ha desplaçat per participar a la cadena independentista, que el president del Govern Mariano Rajoy ha de llegir el que Catalunya diu al món aquesta Diada.
"Per fer la lectura hauria d'aplicar sentit comú, respecte i escoltar el que tants centenars de milers de catalans han demanat i fer el possible perquè la veu d'aquesta gent sigui escoltada i sigui tinguda en compte", ha afirmat en declaracions a Europa Press.
Reñé ha insistit també que Mariano Rajoy "ha de saber que no hi pot haver unitat sense llibertat per separar-se".
Ha destacat l'ambient de festa i de gent compromesa que només té l'objectiu de seguir endavant amb actitud democràtica, pacífica i de consens, i amb l'exigència intensa de reclamar poder decidir quin model "es vol per al futur".
La Via Catalana ha mostrat també el camí elegit pels catalans de manera majoritària: "El nostre camí va cap a la sobirania del nostre país, cap a la independència per poder tenir una relació absolutament amistosa i solidària amb la resta d'estats d'Europa i d'Espanya també".