Actualitzat 27/10/2014 11:31

Dia guanya 222,3 milions fins al setembre, un 53% més, i retalla les seves vendes a Espanya un 1,7%

Supermercado Dia
Foto: EUROPA PRESS

MADRID, 27 Oct. (EUROPA PRESS)

El Grup Dia va aconseguir un benefici net atribuït de 222,3 milions d'euros durant els nou primers mesos de l'any, un 53,4% més que en el mateix període del 2013, per la venda del negoci a França, segons ha informat aquest dilluns la companyia.

   A Espanya, Dia va situar les seves vendes brutes en 3.800 milions d'euros, un 1,7% menys, tot i que amb un creixement dels volums, en un context de deflació.

   "En el tercer trimestre del 2014 s'ha demostrat una vegada més la nostra provada capacitat per mantenir la rendibilitat dels marges a uns nivells saludablement alts enmig d'un context deflacionista, una deflació que ha estat especialment elevada per a Dia en alguns productes", ha subratllat el conseller delegat de grup, Ricardo Currás.

   Les vendes brutes sota ensenya de Dia van ascendir a 6.827,5 milions d'euros fins al setembre, fet que suposa un descens de l'1,4% respecte al mateix període del 2013, i un augment del 8,4% a divisa constant.

   Currás ha subratllat que la companyia segueix guanyant quota de mercat a Espanya, el Brasil, l'Argentina i Xangai i compartint aquestes xifres amb proveïdors i franquiciats.

   "Estem en la sendera correcta per aconseguir els nostres objectius financers gràcies a la nostra clara estratègia de creixement i full de ruta, a més d'un equip d'una provada flexibilitat i compromís", ha ressaltat Currás.

   El benefici net ajustat de Dia va arribar als 173 milions d'euros entre gener i setembre, un 5% més que l'obtingut en els nou primers mesos del 2013.

   En emergents, el negoci del grup, que té una xarxa de 6.707 botigues a tancament de setembre, continua amb un "fort dinamisme" ja que al Brasil, l'Argentina i la Xina la xifra de vendes repunta un 30%, fins a 2.364 milions d'euros.

   Dia prossegueix amb els seus plans d'expansió en aquestes regions. A principis del mes d'octubre es van iniciar les activitats en un quart estat, Bahía, al Brasil.

   Entre gener i setembre, Dia va invertir a Espanya 109 milions d'euros, fet que suposa un increment del 14%, en obertures i transformacions de botigues. El canvi de Schlecker a Clarel suposa tenir ja 679 establiments sota aquesta nova ensenya.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés