Foto: EUROPA PRESS
MADRID, 17 (EUROPA PRESS)
El deute del conjunt de les administracions públiques va arribar als 947.184 milions d'euros fins a juliol, nou rècord històric, després de créixer en un mes en 4.426 milions d'euros, de manera que el pes de l'endeutament públic sobre el PIB escala al 92,6%, segons dades del Banc d'Espanya.
Així, el deute supera en un punt les previsions del Govern espanyol per a tot l'any (91,6%). Aquest càlcul s'ha fet amb un PIB d'1.022.514 milions d'euros, tenint en compte l'evolució econòmica dels últims quatre trimestres, tal com fa el Banc d'Espanya.
Al mes de juliol, el deute públic creix per tercer mes consecutiu després que l'abril es trenqués la tendència de creixement que s'havia iniciat l'agost del 2012 i l'endeutament de les administracions públiques es reduís en aquest mes en més de 8.800 milions d'euros.
En taxa interanual, el deute públic va experimentar fins al juliol un increment del 17,8% davant dels set primers mesos del 2012, quan l'endeutament de les administracions públiques va arribar als 803.975 milions d'euros.