Actualitzat 17/12/2013 21:59

El deute de les famílies cau un 4,5% el setembre i supera el seu menor nivell des d'abans de la crisi

La de les empreses de contreu un 6% interanual en el mateix mes

Recursos del Banco de España
EUROPA PRESS

MADRID, 4 nov. (EUROPA PRESS) -

El deute de les famílies va caure un 4,5% en el mes de setembre, fins a situar-se en 798.045 milions d'euros, respecte dels 840.759 milions registrats un any abans, de manera que l'endeutament de les llars se situa en el nivell més baix des de febrer del 2007, previ a la crisi, segons dades del Banc d'Espanya.

En relació amb el mes anterior, el saldo deutor de les famílies es va reduir al setembre en 4.287 milions, fet que suposa un descens del 0,5% respecte als 802.707 milions registrats fins a agost.

El deute de les llars es va veure especialment afectada en termes interanuals pel retrocés dels crèdits hipotecaris durant el novè mes de l'any, que han baixat un 4,3%, fins a situar-se en 618.579 milions d'euros, el 77,5% del seu endeutament total. Per part seva, el deute per crèdits al consum va baixar un 5,5% en taxa interanual i es va situar en 176.413 milions d'euros.

Aquesta proporció es manté des de fa uns quants anys, ja que la caiguda de la inversió en habitatge ha estat paral·lela a la de l'endeutament total, per la qual cosa l'import que les famílies destinen a la seva llar ocupa la majoria del seu estalvi.

EL DEUTE DE LES EMPRESES CAU UN 6%.

Per la seva banda, el deute de les empreses va baixar el setembre un 6% interanual i va sumar 1,080 bilions d'euros, el nivell més baix des d'abril del 2007, mentre que en relació amb agost d'aquest any es va anotar un descens del 0,27%.

La caiguda interanual d'aquest saldo s'explica pel descens dels préstecs d'entitats de crèdit residents i els préstecs titulitzats fora de balanç, que es van reduir un 9,2%, fins a 670.569 milions d'euros.

En canvi, els valors diferents d'accions van augmentar un 10,7% durant el mes de setembre en taxa interanual, fins a 69.734 milions, mentre que els préstecs a l'exterior han baixat un 2,3% en relació amb setembre de 2012, fins a 328.344 milions d'euros.

Contingut patrocinat