VILADECANS (BARCELONA), 5 nov. (EUROPA PRESS) -
L'empresa Desigual ha iniciat l'activitat a la nova plataforma logística de Viladecans, un edifici de 23.000 metres quadrats de superfície que té capacitat per preparar 30 milions d'unitats anuals i que servirà per millorar el servei al consumidor i distribuir els productes amb més rapidesa.
Segons ha informat Desigual en una roda de premsa, el magatzem, que s'uneix als ja existents a Gavà (Barcelona), Hong Kong i Nova Jersey, té una capacitat d'emmagatzematge de 200.000 caixes i proveirà tot Europa, i reforçarà també la distribució a Amèrica i Àsia.
La firma de moda ha invertit 40 milions d'euros en la construcció d'aquesta plataforma logística en què treballen 105 persones, 65 de les quals en operacions i 40 en oficines.
El director de Logística de Desigual, Manel Jiménez, ha explicat que el nou edifici "amplia la capacitat logística de la firma, millora l'estructura actual a nivell de tecnologia i prepara l'empresa per ser més ràpida a arribar al mercat en tots els canals de distribució que té i en la seva aposta pel comerç electrònic".
La nova plataforma logística va començar a funcionar a principis del mes d'octubre, juntament amb un nou sistema de gestió d'estocs, que permetrà treballar amb un estoc únic a temps real per als 17 canals de distribució amb els quals compte actualment Desigual.
Segons Jiménez, el nou magatzem "estarà a ple rendiment a començament del 2016 i en èpoques punta de demanda donarà feina a unes 200 persones".
L'estructura de l'edifici, situat al sector de Ca n'Alemany de Viladecans, està preparada per ampliar la capacitat fins a 50 milions d'unitats anuals.
Amb la nova plataforma logística, l'empresa gestionarà les comandes d'acord amb criteris de disponibilitat, proximitat, dates de lliurament i cost, fet que repercutirà en un augment d'agilitat en la cadena de subministrament.
L'estratègia omnicanal de Desigual s'ha començat a materialitzar a més de trenta botigues d'Europa amb l'activació de les funcions de recollida a la botiga de les comandes fetes a través del web i d'enviament de la comanda en línia a la direcció del client des de la botiga més pròxima.
A partir del 2016 s'implementarà un servei que permetrà comprovar des de la botiga la disponibilitat a tots els canals d'una peça sol·licitada per un client.