Actualitzat 24/06/2013 12:40

Demanen 4 anys per a un home que obligava adolescents a robar joies a les seves mares

Audiencia de Barcelona
EUROPA PRESS

BARCELONA 24 juny (EUROPA PRESS) -

El fiscal ha demanat quatre anys de presó per a un home que obligava adolescents de l'Institut Pla dels Moreres de Vilanova del Camí (Barcelona) a robar joies d'or a les seves mares per a ell, si no volien rebre pallisses.

L'octubre, el novembre i el desembre del 2010, Iassín M. se situava als voltants de l'institut i els amenaçava "amb l'evident intenció de pertorbar l'ànim i assossec dels menors d'edat", recull la qualificació del fiscal prèvia al judici, que se celebrarà aquest dimarts a l'Audiència de Barcelona.

L'acusat creava "un seriós temor" als adolescents si no li lliuraven les joies d'or, i va arribar a atemorir-ne vuit, fins que el pare d'un d'ells es va adonar que havien desaparegut diverses joies a casa seva.

Mitjançant aquesta tècnica, Iassín M. va arribar a aconseguir joies per un valor de més de 6.300 euros, que va vendre en establiments de compra d'or a Igualada (Barcelona).

Per això, el fiscal considera que hauria comès vuit delictes continuats d'amenaces condicionals, i demana indemnitzar les víctimes amb el valor de les joies que va robar a cadascun.

Contingut patrocinat