La defensa de l'ANC rebutja que la campanya 'Consum Estratègic' discrimini: "L'objecte és informar"

Publicat 25/9/2019 12:57:14CET
El vicepresident de l'ANC, Josep Cruanyes, i la presidenta de l'entitat, Elisenda Paluzie.
EUROPA PRESS

Per a Foment del Treball és un boicot que suposa un "atac directíssim" a la llibertat d'empresa

BARCELONA, 25 set. (EUROPA PRESS) -

La defensa de l'ANC ha rebutjat que la campanya 'Consum Estratègic', que es va impulsar el novembre del 2018, discrimini cap empresa perquè pretén informar lliurement els consumidors sobre els productes i serveis als quals aconsella optar: "L'objecte no és discriminar, l'objecte és informar".

Així s'ha expressat l'advocat que ha representat l'entitat independentista durant la vista de mesures cautelars que s'ha celebrat aquest dimecres al jutjat mercantil 11 de la Ciutat de la Justícia de Barcelona per les quals Foment del Treball demana suspendre cautelarment la campanya 'Consum Estratègic', dins de la demanda que ha presentat la patronal per presumpta competència deslleial.

"No es pretén expulsar ni discriminar cap empresa, es pretén simplement informar perquè lliurement els consumidors puguin optar --a comprar certs productes-- sobre la base d'aquest dret", ha argumentat, i ha negat l'existència de llistes ni perjudicis econòmics.

Ha insistit que la campanya s'emmarca dins del dret d'opinió i informació i ha matisat que no es tracta de boicot sinó de 'buycott', un mètode de promoure el consum en positiu.

A més a més, ha criticat la demanda de la patronal catalana perquè, en la seva opinió, pretén defensar els interessos de les grans empreses perquè no perdin quota de mercat: "El que s'està fent és confrontar els drets d'algunes empreses, de les grans, amb els de les petites".

FOMENT DEL TREBALL

Per a l'acusació, la campanya de l'ANC demana el boicot dels consumidors a determinades empreses i que es deixin de dur a terme negocis econòmics amb determinades companyies.

"És un atac directíssim amb mitjans materials i humans a la llibertat d'empresa", ha defensat l'advocat, i ha argumentat que, quan s'engeguen mitjans materials, suposa fer un pas que va més enllà del dret d'opinió i ja s'entra en la discriminació i el boicot.