Actualitzat 08/08/2013 22:44

Defensa diu que el portaavions britànic ha demanat permís per atracar a Rota (Cadis)

Gibraltar
JON NAZCA/REUTERS

MADRID 8 ago. (EUROPA PRESS) -

La força naval britànica encapçalada pel portaavions 'HMS Illustrious' que es dirigeix cap a la Mediterrània per a unes maniobres no va a Gibraltar, sinó que ha demanat permís per atracar en la base espanyola de Rota (Cadis) per fer escala, segons han precisat a Europa Press fonts del Ministeri de Defensa.

El diari 'The Daily Telegraph' parlava aquest dijous d'una força de reacció ràpida de l'Armada britànica formada per nou vaixells; el desplegament --anomenat 'Cougar 13'-- està format per quatre vaixells de guerra i cinc embarcacions de suport, segons fonts navals esmentades pel rotatiu, que situen al capdavant del desplegament al 'HMS Illustrious', vaixell insígnia de la Royal Navy.

Segons aquest diari, les escales ja eren previstes i no guarda cap relació amb les disputes diplomàtiques dels últims dies sobre la colònia britànica.

BASE ESTRATÈGICA

Un portaveu del Ministeri de Defensa britànic ha assenyalat que "Gibraltar és una base estratègica per al Regne Unit".

"Diversos elements del desplegament 'Cougar 12', de l'any passat, van visitar Gibraltar i la pròxima visita (...) entra dins de la normalitat", ha afirmat aquest portaveu, que també ha avançat escales d'altres vaixells militars en ports espanyols.

Contingut patrocinat