Publicat 23/02/2018 16:04

Declarades de servei públic les rutes aèries des de Badajoz a Madrid i Barcelona

Avió de l'aerolínia Unided
Europa Press

Amb una oferta mínima de 54.000 places a l'any a Madrid i un mínim de 24.000 seients a Barcelona

MADRID, 23 febr. (EUROPA PRESS) -

El Consell de Ministres, a proposta del Ministeri de Foment, ha acordat aquest divendres la declaració d'Obligacions de Servei Públic (OSP) en les rutes aèries Badajoz-Madrid i Badajoz-Barcelona, després del desenvolupament realitzat en els últims mesos en col·laboració amb la Junta d'Extremadura.

Les condicions concretes establertes inclouen 11 vols (anada i tornada) setmanals entre Badajoz i Madrid (dues freqüències al dia de dilluns a divendres i una diària els diumenges --excepte agost--), amb una oferta mínima de 54.000 seients a l'any, i quatre vols (anada i tornada) setmanals entre Badajoz i Barcelona, amb una oferta mínima de 24.000 places.

La possibilitat de volar entre Badajoz i Madrid i tornar a ambdues ciutats en el mateix dia, o els horaris d'operació, pensats per permetre accedir a connexions nacionals i internacionals disponibles en els aeroports d'Adolfo Suárez Madrid-Barajas i a Barcelona-El Prat, "permetran potenciar enormement l'economia de la regió i la seva cohesió amb la resta del territori".

La declaració també garanteix en ambdues rutes l'accessibilitat als serveis a uns preus continguts durant tot l'any, obrint la possibilitat de tarifes promocionals en condicions avantatjoses. Així, la tarifa de referència per a cadascuna de les rutes, en els trajectes d'anada, queda establerta en 90 euros per al cas de Madrid i en 110 euros per a Barcelona (excloses les taxes).

FORQUETA TARIFÀRIA

Les tarifes màximes en cada ruta no podran superar les de referència en més d'un 25%, i en aquest cas la companyia haurà d'oferir també tarifes promocionals, la qual cosa beneficiarà el conjunt dels ciutadans. Aquestes tarifes, a més, no podran imposar condicions restrictives tret que el seu nivell sigui, almenys, un 20% inferior al de referència, apunta el Ministeri de Foment.

En el cas de la ruta entre Badajoz i Madrid, la primera freqüència haurà d'arribar a l'aeroport de Badajoz a primera hora del matí i sortir immediatament després. La segona freqüència, així com la del diumenge, partirà de Madrid a mitja tarda, amb el vol de tornada que surt des de Badajoz a última hora de la tarda. Aquesta nova distribució de freqüències permetrà volar entre Badajoz i Madrid i tornar a ambdues ciutats el mateix dia.

D'aquesta manera, es respon a les peticions de la Junta d'Extremadura, que cercava potenciar l'enllaç amb Madrid, per atreure un usuari que requereix anar i tornar el mateix dia, i garantir al mateix temps la ruta amb Barcelona, amb "una component d'oci i familiar molt consolidada".

COMISSIÓ MIXTA

Foment s'encarregarà que es compleixin les condicions establertes a la declaració, mentre que la Junta assumirà les obligacions econòmiques que poguessin derivar-se de la prestació dels serveis. Per al seguiment d'ambdues rutes, es preveu, així mateix, la constitució d'una comissió mixta en la qual participaran ambdues Administracions.

Amb aquesta declaració, destaca Foment, es culmina de forma satisfactòria el "intens treball" que s'ha vingut desenvolupant per aconseguir que Badajoz, la ciutat més poblada de la regió extremenya, compti amb unes "connexions aèries estables i adequades" amb Madrid i Barcelona tot l'any.

S'entén per OSP qualsevol obligació imposada als serveis aeris regulars entre un aeroport de la Comunitat Autònoma i un altre que serveixi a una regió perifèrica o en desenvolupament, o en una ruta de baixa densitat quan aquesta ruta es consideri essencial per al desenvolupament econòmic i social de la regió.

Contingut patrocinat