Actualitzat 17/12/2013 21:21

C's vol que el Govern rebutgi la celebració de consultes il·legals

Albert Rivera (C's)
EUROPA PRESS

BARCELONA 26 set. (EUROPA PRESS) -

C's ha registrat aquest dijous una proposta de resolució al Parlament en la que demana que el Govern s'oposi a la convocatòria "il·legal o inconstitucional" de qualsevol referèndum o consulta popular.

El text, que es debatrà aquest divendres en el Debat de Política General, insta també a l'Executiu català a derogar els convenis de subvencions amb entitats "que incompleixen o inciten a incomplir la legalitat democràtica i constitucional", a més de fer complir la Llei de banderes als edificis públics catalans.

En altres iniciatives, el partit que lidera Albert Rivera insta el Govern a respectar la Constitució i l'Estatut, així com a complir les sentències dels tribunals Constitucional, Suprem i Superior de Justícia de Catalunya.

En concret, demana derogar les sancions del Codi de Consum i de la Llei del Cinema català, així com acabar amb la política d'immersió perquè el castellà sigui llengua vehicular en l'ensenyament.

C's insta també al Govern a reduir a la meitat el 2014 les subvencions públiques i privades de la Generalitat, sense afectar a les quals es dediquen a portar a terme polítiques socials, educatives, sanitàries, de feina i formació.

També advoca per garantir que els funcionaris cobrin totes les pagues en el pròxim curs, així com adoptar les mesures necessàries per assegurar la sostenibilitat del sistema sanitari català.

Contingut patrocinat