Publicat 29/09/2017 14:53

Dastis creu que la Generalitat ha "pagat" els observadors

Alfonso Dastis clausura la jornada De la tribu a la ciutadania... europea?
EUROPA PRESS

El Govern espanyol desplegarà tota la comunicació necessària per rebatre "mentides" i les ambaixades estaran en contacte amb Exteriors

MADRID, 29 set. (EUROPA PRESS) -

El ministre d'Afers exteriors i de Cooperació, Alfonso Dastis, ha opinat aquest divendres que els "observadors internacionals" convidats per la Generalitat per observar el referèndum de l'1 d'octubre estan "convidats amb incentius, és a dir que han pagat aquests observadors perquè vinguin a observar", però ha insistit que no creu que hi hagi molt a observar perquè és evident que no hi haurà un referèndum.

Dastis ha recalcat que no pot haver-hi referèndum ja que "no hi ha un cens real" ni tampoc una junta electoral, que "es va desbandar ràpidament quan es van imposar multes per incomplir la llei", així que "no hi ha manera d'atendre i certificar que hagi resultats mínimament fidedignes", segons ha dit després de clausurar la jornada 'De la tribu a la ciutadania... europea?'.

Segons ha dit, el Govern espanyol segueix "mirant amb incredulitat aquesta deriva" en la qual s'ha instal·lat la Generalitat, però es manté també en la seva tesi que ha de garantir la llei, entre altres coses per "garantir una ciutadania que sigui incloent, de concòrdia i no de divisió com estan tractant d'imposar a Catalunya la Generalitat i els que recolzen aquesta deriva secessionista", ha dit, enllaçant així amb la seva tesi d'una ciutadania europea no basada en la idea romàntica de les característiques excloents d'un determinat poble.

Així, encara que ha concedit que "un sempre pot trobar simpatitzants en diferents llocs del món", el Govern espanyol està convençut que està "amb la raó i amb la majoria del poble català" al que, segons ha dit, vol "protegir" perquè pugui seguir mantenint la ciutadania espanyola i l'europea. També, ha insistit, amb la defensa de l'Estat de Dret, "que és la garantia de la democràcia".

LA INFORMACIÓ "ÉS L'ADEQUADA"

Malgrat reconèixer que els sobiranistes tenen "simpatitzants", ha rebatut la tesi que aquests estiguin "guanyant la batalla de la comunicació o la propaganda".

A la seva manera de veure, la informació que dóna el Govern espanyol "és l'adequada" i a més no és "propaganda sinó informació".

I a més, ha afegit que l'Executiu té un límit, que és que ha de complir la llei "i no pot caminar fent coses que poden fer els que estan instal·lats en l'incompliment continu i permanent".

Preguntat per la reunió que ha mantingut aquest divendres el delegat del Govern a Catalunya amb cònsols estrangers destacats a Barcelona, ha assenyalat que l'Executiu engegarà "tota la comunicació necessària per deixar constància, a Espanya però també fora, de quin és la realitat a Catalunya, i que no s'han de deixar enganyar o malinterpretar per culpa d'aquestes mentides que estan propagant la Generalitat i a els qui els recolzen en aquesta deriva".

Segons ha dit, amb les ambaixades espanyoles en l'exterior "l'estratègia és clara" i totes elles estaran en els propers dies "en permanent contacte amb el Ministeri per rebre qualsevol informació pertinent de com es desenvolupen els esdeveniments", fins al diumenge i després d'aquesta data. "Saben que el que han de fer és traslladar la posició del Govern que és el compliment de la llei i l'assegurament de la democràcia".

Quant a les ambaixades estrangeres acreditades a Espanya, el ministre ha assenyalat que manté contacte amb elles com a part del seu treball diari --"no específicament per a això, nosaltres no estem dedicats solament a això com la Generalitat", ha puntualitzat-- també trasllada la posició de l'Executiu i "tracta de defensar que no poden prevaler els moviments separatistes, excloents i nacionalistes que van en contra de l'Estat de Dret a Espanya i del que pretén aconseguir la UE amb el seu treball continu".

Al final de la jornada, la seva organitzadora, l'eurodiputada d'UpyD Maite Pagazaurtundua, ha reconegut que Espanya "passarà temps difícils" però ha recordat que els espanyols han "guanyat altres batalles" i altres intents d'acabar amb la democràcia.

Contingut patrocinat