BARCELONA, 2 abr. (EUROPA PRESS) -
El fabricant català de maquinària per a la indústria farmacèutica Dara Pharma estudia obrir una planta als Estats Units en dos o tres anys, una operació que suposaria una inversió d'entre 1,5 i dos milions d'euros i que comptaria amb un equip inicial d'entre vuit i 12 professionals.
Així ho ha explicat en una entrevista d'Europa Press el director general de Dara Pharma, David Ral, que ha indicat que els Estats Units és un dels principals mercats per a la companyia, que fabrica equips per al rentat, esterilització, ompliment i tancat de flascons, vials, cartutxos, xeringues i bosses.
Dara Pharma, fundada el 1996, compta amb unes instal·lacions de 6.000 metres quadrats a Granollers (Barcelona), al costat de les quals es va edificar l'any passat una nova planta de 2.500 metres quadrats que ha suposat una inversió d'1,2 milions d'euros i en la qual ja van començar a operar al març.
La companyia, que té presència en prop de 80 països, compte actualment amb una plantilla integrada per uns 200 professionals, i les noves instal·lacions de Granollers, que estan destinades a la recepció de materials i a l'assemblatge de mòduls, entre altres funcions, suposaran 25 noves contractacions.
A més, el 2017 Dara Pharma va inaugurar una planta a Mèxic, que compta amb 12 treballadors, i l'objectiu és duplicar aquest any la seva superfície i aconseguir els 2.000 metres quadrats, la qual cosa comportarà una inversió de mig milió d'euros.
VENDES DE 40 MILIONS EL 2018
De cara a aquest 2018, les previsions de la companyia són aconseguir unes vendes de 40 milions d'euros, enfront dels 38,4 milions amb els quals va tancar l'exercici del 2017, gràcies a l'impuls internacional, ja que té presència en 80 països.
Per països, el 95% dels ingressos els aporten els mercats exteriors, mentre que Espanya té un pes del 5%: "Espanya també és un país molt estratègic per a nosaltres, però aquí el sector farmacèutic és molt petit", ha puntualitzat Ral.
Per això, els plans de creixement passen per apostar pels mercats més forts, com els Estats Units, que aporta un 12% de les vendes; el Canadà (5%), Corea del Sud (10%) i el Japó, mercat que actualment només suposa un 4% però en el qual la companyia vol créixer entre un 20% i un 25% anual.