Actualitzat 07/09/2021 13:36 CET

Cupra preveu convertir-se en una marca 100% elèctrica el 2030

El president de Cupra, Wayne Griffiths, davant de l'UrbanRebel Concept Car, a Munic (Alemanya)
CUPRA

Griffiths assegura que Volkswagen i Skoda fabricaran vehicles elèctrics a Espanya

MUNIC (ALEMANYA), 7 set. (De l'enviat especial d'EUROPA PRESS, Albert Rigol) -

Cupra (Seat) preveu convertir-se en una marca 100% elèctrica el 2030, quan aspira a deixar de tenir vehicles de combustió i parcialment electrificats, i així comptar amb tots els models totalment elèctrics.

Així ho ha anunciat el president de la companyia, Wayne Griffiths, aquest dimarts a Munic (Alemanya) en l'estrena mundial del Cupra UrbanRebel Concept, que ha tingut lloc en la preinauguració del nou Cupra City Garage, en el IAA Mobility, el Saló de l'Automòbil de la capital de Baviera.

El director de disseny de Seat i Cupra, Jorge Díez, també ha participat en la presentació i ha destacat el caràcter i la determinació del nou 'concept car' i la seva voluntat de transmetre múscul i tensió.

Ha assegurat, en una trobada amb periodistes, que amb l'electrificació no es pot fer tot alhora i per això han decidit començar amb la marca Cupra, perquè "hi ha un 'match' ideal", i ha defensat que totes dues marques --Seat i Cupra-- es combinen perfectament i no es poden substituir.

"Seat tindrà un Cupra elèctric a partir del 2025 amb el Cupra UrbanRebel, que tindrà un altre nom però serà en aquesta línia. I les altres marques, treballem amb Volkswagen i amb Skoda per ajudar a desenvolupar els seus models, que també fabricaran a Espanya", ha afegit, preguntat pel paper de Seat.

COTXES ELÈCTRICS A MARTORELL

El president ha recordat que l'electrificació de la companyia tindrà diverses fases i que preveuen llançar aquest vehicle el 2025, any en el qual esperen produir fins a 500.000 cotxes elèctrics a la planta de Martorell (Barcelona), també per al Grup Volkswagen.

"La nostra ambició és produir cotxes elèctrics a Martorell a partir del 2025 amb la plataforma Small BEV (Battery Electric Vehicle). Lluitarem per a això", ha sostingut.

També ha explicat que el projecte del cotxe petit elèctric és per a Seat, per al Grup Volkswagen, per al país i de cara a Europa, perquè, per poder complir amb els objectius de CO2, cal democratitzar l'electromobilitat i fer-la més accessible, ha destacat textualment.

"Espanya, el segon país més gran de fabricants a Europa, té aquesta responsabilitat de fabricar cotxes petits. Ens toca a nosaltres desenvolupar el nostre paper. Hem avançat molt en poc temps", ha afegit.

BORN, TAVASCAN I URBANREBEL

Cupra preveu llançar al mercat aquest novembre el seu primer vehicle 100% elèctric, el model Born, que inicialment es va presentar amb la marca Seat, mentre que té un altre 'concept car' també totalment elèctric, el model Tavascan.

De fet, Griffiths ha assenyalat que el Cupra Born arriba al mercat en el moment perfecte, especialment a Espanya, i que els ajuts del Govern central l'impulsaran, en un moment en què "l'electrificació continua creixent a Europa".

Griffiths ha dit que van complint amb els resultats esperats, i ha constatat una demanda "molt alta" en híbrids endollables del model Cupra Formentor, que ja representa el 50% de les vendes totals del model.

El Cupra Garage preinaugurat aquest dimarts a Munic és el tercer que obre la companyia, després dels ja inaugurats a Ciutat de Mèxic i Hamburg.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés