Publicat 24/3/2019 12:43:50 +01:00CET

Cupra esperarà a tenir més models per entrar en nous mercats

Seat enfocar el seu mercat a l'Amrica del Sud i l'frica del Nord per dependre
SEAT

Alemanya va ser el principal país de la submarca de Seat, amb al voltant del 40% de les vendes

BARCELONA, 24 mar� (EUROPA PRESS) -

Cupra esperar a tenir més models per entrar en nous mercats, com Austrlia i el Japó, on podria arrossegar Seat, ha explicat el conseller delegat de Cupra, Wayne Griffiths, en declaracions a Europa Press.

El també vicepresident comercial de Seat creu que per fer el salt és necessria una gamma de productes més mplia, ja que no n'hi ha prou amb el León Cupra i el Cupra Ateca: "Per amb León, Ateca i Formentor i algun cotxe més ja se'n pot parlar d'aix".

En aquests moments, Cupra est en tots els mercats d'Europa en els quals est la companyia amb seu a Martorell (Barcelona), i la seva major presncia fora del continent és a Mxic, Algria i Turquia.

BONS RESULTATS

Griffiths és optimista amb els resultats obtinguts el 2018, quan la marca va vendre 14.300 unitats, un 40% més, i també amb l'inici de l'any, en el qual ha aconseguit les 3.600 unitats venudes en els dos primers mesos.

En 2018, el principal mercat de Cupra va ser Alemanya, on va vendre entorn de 6.000 vehicles, mentre que la demanda dels Cupra Ateca al país germ va aconseguir el 30% de tots els Ateca: "Després d'Alemanya ve Frana, Espanya i Mxic, i tenen tots més o menys 1.500 cotxes".

"A Mxic també tenim una penetració molt alta, en el León de Cupra tenim un 30%", ha assegurat Griffiths, i ha afegit que tenen com a objectiu treure el mxim rendiment de la marca en pasos on no hi ha un gran mercat per a cotxes d'alta potncia.

277 CONCESSIONARIS

La submarca de Seat preveu comptar amb un total de 277 concessionaris especialitzats en Cupra dels més de 1.200 que té la signatura automobilística a tot el món: "Hem anat preparant el nivell d'exposició per també el nivell de procés".

Griffits espera mantenir la xifra de 14.000 cotxes venuts del León Cupra per aquest any i creu que les vendes del Cupra Ateca podrien ser un 10% del total d'Ateca, per no vol donar xifres, ja que "fins a finals d'any poden passar moltes coses".

"No només estem en la línia que hem pensat, estem per damunt. No només en volum sinó en resultat financer. El mix és molt alt, els cotxes tenen molt bona rendibilitat. Són cotxes d'alta gamma amb moltes opcions", ha explicat.

Preguntat per l'arribada de nous vehicles, Griffiths ha assenyalat que el cotxe més important ser el Cupra Formentor, que arriba l'any que ve: "Crec que amb aix ja tenim tres cotxes molt forts. Per, clar, estem analitzant més cotxes i més projectes".

REPTE: EL COTXE ELCTRIC

Per al conseller delegat de la companyia, "el gran repte per fer Cupra sostenible en un futur és tenir un cotxe elctric", tenint en compte la reducció d'emissions prevista per la Comissió Europea per 2025 --la mitjana de la submarca computa dins de Seat--.

Creu que en aquesta fase de transició que viu l'autombil cal tenir en compte tres coses: que els cotxes combustibles encara seguiran venent, amb una presncia entorn del 75% del mercat el 2025, que hi haur una pujada dels híbrids endollables, així com més cotxes elctrics: "Estem treballant en les tres línies".

"En aquests moments, compro la discussió sobre el disel, encara que nosaltres creiem en el disel i que jugar un paper molt important per complir amb els límits de CO2", ha dit.