Publicat 30/09/2021 14:08CET

Cupra aspira a duplicar les vendes de la companyia el 2022 amb el llançament del Born

El president de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, al costat de membres de Seat i altres autoritats
ALBERT PAREDES - EUROPA PRESS

Té l'objectiu d'augmentar les vendes de Cupra fins a aconseguir un terç de totes les vendes de Seat

BARCELONA, 30 set. (EUROPA PRESS) -

Cupra aspira a duplicar les vendes de la companyia el 2022 amb el llançament del model Born, presentat aquest dijous a l'Automobile de Barcelona, i té l'objectiu d'augmentar les vendes de la marca fins que suposin un terç de totes les de Seat.

Així ho ha explicat el president de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, durant la presentació 'Seat: Ofensiva Elèctrica' que l'automobilística ha fet al saló, en la qual han participat el vicepresident executiu de Compres i responsable del projecte Future: Fast Forward, Alfonso Sancha, i el director de Disseny, Jorge Diez.

Aquestes previsions arriben després d'un any "molt complicat" en la indústria per la falta de xips semiconductors, la qual cosa ha obligat la companyia a aturar la producció a la planta de Martorell (Barcelona).

"Per desgràcia aquesta situació continuarà els pròxims mesos i haurem de continuar sent flexibles, tot i que som optimistes perquè tenim per davant un repte apassionant: electrificar la companyia i electrificar Espanya", ha assenyalat.

En l'esdeveniment també s'ha presentat per primera vegada el nou Cupra UrbanRebel Concept, amb origen en el 'cup racing', i la versió de carretera es basarà en la plataforma MEB del Grup Volkswagen.

Griffiths ha valorat que la companyia ha venut aquest any més de 350.000 cotxes, la qual cosa suposa un 30% més que el mateix període de l'any anterior, i ha sostingut que la demanda de vehicles de Seat i de Cupra es troba en nivells prepandemia.

OFENSIVA ELÈCTRICA

Griffiths ha defensat que Seat tindrà un "rol important" en el projecte del Grup Volkswagen per desenvolupar la família de cotxes elèctrics urbans, perquè la companyia alemanya serà la responsable de la tecnologia i la plataforma i Seat desenvoluparà els vehicles.

Ha recordat que l'objectiu de l'automobilística catalana és fabricar vehicles elèctrics urbans a Espanya a partir del 2025.

"Fa 70 anys Seat va posar Espanya sobre rodes, i ara volem posar Espanya sobre rodes elèctriques. Hem avançat molt en poc temps amb el projecte Future:Fast Forward i la nostra ambició és fabricar vehicles elèctrics a Espanya", ha assenyalat el president.

Griffiths també ha advertit que Espanya encara es troba "a la cua d'Europa en la venda de cotxes elèctrics", i ha dit que per això cal accelerar la demanda d'aquests vehicles i impulsar el desplegament de la infraestructura de recàrrega.

FÀBRICA DE BATERIES

"El nostre objectiu és adaptar les nostres plantes per fabricar vehicles elèctrics. Tenim la capacitat per fer un gir de 180 graus en la indústria", ha afegit, i ha dit que confien i treballen perquè el Grup Volkswagen instal·li a Espanya una de les sis gigafàbriques de bateries que preveu establir a Europa

"Estem davant d'una oportunitat històrica, és o ara o mai. Som conscients que no podem fer-ho sols, cal que fem un mercat domèstic de vehicle elèctric. Tan sols si som un país on es venen cotxes elèctrics serem atractius per produir", ha conclòs.

A la presentació hi han assistit com a convidats el secretari general d'Indústria i de la Pime, Raül Blanco; el secretari d'Empresa i Competitivitat de la Generalitat, Albert Castellanos; el president de l'Automobile Barcelona, Enrique Lacalle; el ceo de Ficosa, Javier Pujol; el secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, i el secretari general de la UGT de Catalunya, Camil Ros, entre d'altres.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés