Publicat 30/09/2021 14:08

Cupra aspira a duplicar les vendes de la companyia el 2022 amb el llançament del Born

El president de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, al costat de membres de Seat i altres autoritats
ALBERT PAREDES - EUROPA PRESS

Té l'objectiu d'augmentar les vendes de Cupra fins a aconseguir un ter de totes les vendes de Seat

BARCELONA, 30 set. (EUROPA PRESS) -

Cupra aspira a duplicar les vendes de la companyia el 2022 amb el llanament del model Born, presentat aquest dijous a l'Automobile de Barcelona, i té l'objectiu d'augmentar les vendes de la marca fins que suposin un ter de totes les de Seat.

Així ho ha explicat el president de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, durant la presentació 'Seat: Ofensiva Elctrica' que l'automobilística ha fet al saló, en la qual han participat el vicepresident executiu de Compres i responsable del projecte Future: Fast Forward, Alfonso Sancha, i el director de Disseny, Jorge Diez.

Aquestes previsions arriben després d'un any "molt complicat" en la indústria per la falta de xips semiconductors, la qual cosa ha obligat la companyia a aturar la producció a la planta de Martorell (Barcelona).

"Per desgrcia aquesta situació continuar els prxims mesos i haurem de continuar sent flexibles, tot i que som optimistes perqu tenim per davant un repte apassionant: electrificar la companyia i electrificar Espanya", ha assenyalat.

En l'esdeveniment també s'ha presentat per primera vegada el nou Cupra UrbanRebel Concept, amb origen en el 'cup racing', i la versió de carretera es basar en la plataforma MEB del Grup Volkswagen.

Griffiths ha valorat que la companyia ha venut aquest any més de 350.000 cotxes, la qual cosa suposa un 30% més que el mateix període de l'any anterior, i ha sostingut que la demanda de vehicles de Seat i de Cupra es troba en nivells prepandemia.

OFENSIVA ELCTRICA

Griffiths ha defensat que Seat tindr un "rol important" en el projecte del Grup Volkswagen per desenvolupar la família de cotxes elctrics urbans, perqu la companyia alemanya ser la responsable de la tecnologia i la plataforma i Seat desenvolupar els vehicles.

Ha recordat que l'objectiu de l'automobilística catalana és fabricar vehicles elctrics urbans a Espanya a partir del 2025.

"Fa 70 anys Seat va posar Espanya sobre rodes, i ara volem posar Espanya sobre rodes elctriques. Hem avanat molt en poc temps amb el projecte Future:Fast Forward i la nostra ambició és fabricar vehicles elctrics a Espanya", ha assenyalat el president.

Griffiths també ha advertit que Espanya encara es troba "a la cua d'Europa en la venda de cotxes elctrics", i ha dit que per aix cal accelerar la demanda d'aquests vehicles i impulsar el desplegament de la infraestructura de recrrega.

FBRICA DE BATERIES

"El nostre objectiu és adaptar les nostres plantes per fabricar vehicles elctrics. Tenim la capacitat per fer un gir de 180 graus en la indústria", ha afegit, i ha dit que confien i treballen perqu el Grup Volkswagen installi a Espanya una de les sis gigafbriques de bateries que preveu establir a Europa

"Estem davant d'una oportunitat histrica, és o ara o mai. Som conscients que no podem fer-ho sols, cal que fem un mercat domstic de vehicle elctric. Tan sols si som un país on es venen cotxes elctrics serem atractius per produir", ha concls.

A la presentació hi han assistit com a convidats el secretari general d'Indústria i de la Pime, Raül Blanco; el secretari d'Empresa i Competitivitat de la Generalitat, Albert Castellanos; el president de l'Automobile Barcelona, Enrique Lacalle; el ceo de Ficosa, Javier Pujol; el secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, i el secretari general de la UGT de Catalunya, Camil Ros, entre d'altres.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés