Actualitzat 24/03/2022 11:47

La CUP demanarà tramitar per lectura única la seva proposició per "blindar el català" a les escoles

El diputat de la CUP al Parlament Carles Riera, juntament amb la líder de la CUP a la cambra, Dolors Sabate, i la diputada cupaire Nogay Ndiaye en la roda de premsa
EUROPA PRESS

Riera (CUP) lamenta l'"immobilisme" del Govern i espera un suport majoritari al Parlament

BARCELONA, 24 mar? (EUROPA PRESS) -

El diputat de la CUP al Parlament Carles Riera ha explicat que demanaran que la seva proposició de llei per modificar la llei d'educació de Catalunya (LEC) i "blindar el català" a les escoles es tramiti per lectura única i es pugui debatre i votar en el següent ple.

En una roda de premsa aquest dijous al Parlament, ha explicat que han demanat aquesta tramitació ràpida perquè divendres s'haurà de començar a aplicar la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que fixa un mínim d'un 25% de castellà en el sistema educatiu català.

La proposta té un únic punt: modificar l'article 14 de la llei d'educació i establir que el català ha de ser l'"única llengua vehicular i d'aprenentatge", i també afegeix a aquest article la garantia del principi d'igualtat i no discriminació per raó de projecte lingüístic entre centres educatius.

Així mateix, planteja que la llei faculti el conseller d'Educació perquè "pugui aprovar les disposicions necessàries per a l'efectivitat i el control de l'execució d'aquesta llei".

Riera ha explicat que aquesta iniciativa s'ha treballat i consensuat amb "la majoria de la comunitat educativa, tant amb les famílies, els sindicats de professors i d'estudiants i altres entitats", per la qual cosa ha desitjat que també rebi el suport majoritari dels grups parlamentaris al Parlament.

"IMMOBILISME" DEL GOVERN

El diputat cupaire ha sostingut que han esperat "fins l'últim moment" en espera que el Govern prengués la iniciativa i presentés un decret per protegir el model d'immersió lingüística, però ha lamentat que no hagi estat així.

Ha criticat l'"immobilisme" del Govern en la defensa del català a l'escola i després que dimecres es va produir una altra jornada de vaga educativa en protesta per l'aplicació de la sentència del 25% de castellà.

Preguntat per si han contactat amb altres grups per saber si donarien suport a aquesta proposició, Riera ha afirmat que tots saben que han presentat aquesta iniciativa i ha afegit que entre aquest dijous i divendres podran "accelerar les converses per arribar a un acord".

La iniciativa s'haurà d'admetre a tràmit en la següent reunió de la Mesa del Parlament, dimarts vinent, i després s'haurà de votar en la Junta de Portaveus, el mateix dimarts, i els grups han d'aprovar per majoria que vagi al següent ple, que està previst per al 5, 6 i 7 d'abril.

Contingut patrocinat