Publicat 17/05/2022 17:48

La CUP demana no donar "categoria de llei" a la sentncia del 25% amb l'acord del catal

El diputat de la CUP al Parlament Xavier Pellicer en la roda de premsa
EUROPA PRESS

Demana que Aragons "aturi" els JJOO i que Colau s'hi posicioni en contra

BARCELONA, 17 maig (EUROPA PRESS) -

El diputat de la CUP al Parlament Xavier Pellicer ha reclamat que el Parlament no doni "categoria de llei" a la sentncia del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que fixa un 25% de castell a les escoles catalanes amb l'acord per reformar la llei de política lingüística entre el PSC-Units, ERC i els comuns, i n'ha tornat a demanar la retirada

En una roda de premsa aquest dimarts a la cambra, ha apostat per iniciar un dileg amb la comunitat educativa, les entitats en defensa del catal, el Parlament i el Govern: "No ser fcil, no tenim la fórmula secreta, per no fem passar gat per llebre", ha sostingut el diputat.

Ha criticat que la proposta del PSC, ERC i els comuns --de la qual Junts s'ha desvinculat-- "no serveix, ni esquiva la sentncia, ni defensa la llengua, fa tot el contrari", i ha acusat el Govern d'engegar una operació política per donar categoria de llei a la sentncia del TSJC, ha dit textualment.

"No podem cedir ni un pam", ha afirmat Pellicer, que ha reclamat fer front a la sentncia, i ha demanat que la Conselleria d'Educació rectifiqui l'actitud que ha tingut amb la comunitat educativa.

Sobre un possible decret del Govern per protegir el model d'immersió lingüística, el diputat ha descartat posicionar-se sense saber-ne el contingut, per ha insistit que qualsevol pas s'ha de fer amb el consens de la comunitat educativa, i en aquest cas "no se'ls ha consultat".

"Demanem al Govern, als comuns i al PSC que deixin de marejar la perdiu, si volen assumir les sentncia que ho diguin", ha defensat Pellicer, que ha criticat que en l'executiu catal hi ha una absoluta improvisació, en les seves paraules.

"ARAGONS, ATURI ELS JJOO"

Pellicer ha demanat al president de la Generalitat, Pere Aragons, que paralitzi el projecte dels Jocs Olímpics d'Hivern 2023 després de la manifestació de diumenge a Puigcerd (Girona) en contra de la candidatura: "Senyor Aragons, aturi els Jocs Olímpics. Defensar el projecte és incompatible amb ser d'un partit que es defensa com d'esquerres, ecologista i independentista".

També ha instat l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, a posicionar-s'hi en contra, l'ha acusada de "declarar l'emergncia climtica i alhora guardar silenci", i ha reivindicat que l'Ajuntament de la capital catalana deixi de posar-se de perfil, com considera que fa.

Ha qualificat d'histrica la manifestació de diumenge, en la qual van participar membres "de la CUP, els comuns i crrecs electes de Junts i ERC", i ha acusat el Govern d'estar més pendent de satisfer les necessitats de la patronal que les de la gent que representa al Pirineu.

"Sabent que divendres és l'últim dia, ens temem que el Govern est negociant a porta tancada" el projecte, i ha insistit que estan preocupats pel silenci que, al seu parer, mostren les administracions implicades.

Contingut patrocinat