BARCELONA, 27 oct. (EUROPA PRESS) -
La CUP ha indicat aquest dissabte que la seva via per als propers mesos passa per una estratègia de ruptura democràtica amb l'Estat i un "nou cicle d'organització popular i mobilització que condueixi de nou a l'exercici del dret a l'autodeterminació".
En un comunicat, el partit ha assenyalat la necessitat d'"un procés de desobediència civil i institucional destituent del Règim del 78" per a un nou punt d'inici en la ruptura amb l'Estat i que reprengui el referèndum de l'1 d'octubre.
En l'aniversari de la declaració d'independència del 27 d'octubre, ha considerat que "el capital polític, la força i la legitimitat que es van demostrar" l'1-O han estat malgastats en l'últim any per la falta d'iniciativa de les institucions per implementar el seu resultat.
"Els moviments de retirada van començar el 28 d'octubre de l'any passat quan la majoria parlamentària independentista al Parlament i a la seva Mesa, però també el Govern de la Generalitat, van acatar l'article 155 i van abandonar la via de l'autotutela de drets", ha declarat la CUP.
I ha criticat que l'Executiu català presidit per Quim Torra "segueix practicant autonomisme, ja que contínua acatant els marcs imposats per l'Estat i reprodueix les polítiques dutes a terme els últims 40 anys".