DELEGACIÓN DEL GOBIERNO EN CATALUNYA
BARCELONA 18 oct. (EUROPA PRESS) -
La delegada del Govern central a Catalunya, Teresa Cunillera, ha avisat aquest dijous que "només" el Govern espanyol pot negociar els Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) amb els partits.
Ho ha dit en declaracions als mitjans en el marc d'una visita a l'Ajuntament de Castelldefels i en ser preguntada per la reunió que tindran aquest divendres el líder de Podem, Pablo Iglesias, i el d'ERC, Oriol Junqueras: "El Pressupost només el negocia el Govern" espanyol.
Ha afirmat que "qualsevol ajuda és bona" però ha insistit que el projecte de PGE és de l'Executiu de Pedro Sánchez i que és la seva responsabilitat obtenir els suports necessaris per aprovar-lo, i ha dit que espera que el ministre d'Afers Exteriors, Josep Borrell, tingui raó, després d'assegurar que estava convençut que els independentistes l'aprovarien.
Per a Cunillera, el Pressupost presentat pel Govern de l'Estat és "molt bo" per als ciutadans i servirà per revertir les conseqüències de les retallades i la crisi econòmica.
Així mateix, ha advertit que el primer obstacle que tindran els Pressupostos serà el possible bloqueig que puguin fer el PP i Cs en la seva tramitació a la Mesa del Congrés, per la qual cosa ha demanat que els tramitin i presentin un text alternatiu.
"Aquells que diuen que estimen tant Espanya hauria de notar-se que estimen els espanyols. Si se'ls notés que estimen els espanyols treballarien perquè hi hagués un Pressupost com el que el Govern central ha presentat", ha afegit.
CÒNSOL DE GRÈCIA
També s'ha referit a la polèmica sorgida per la destitució del cònsol honorari a Barcelona, Fernando Turro, per "injurar la bandera de l'Estat espanyol al carrer" que va anunciar aquest dimecres Borrell.
La delegada del Govern espanyol ha avalat la decisió del Ministeri d'Afers Exteriors perquè creu que "el Govern central està acreditat per exigir respecte" als cònsols i diplomàtics.