BARCELONA 28 oct. (EUROPA PRESS) -
El Consell de Treball Econòmic i Social de Catalunya (Ctesc) ha considerat que a l'avantprojecte de llei de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic --coneguda com a llei d'acompanyament dels Pressupostos del 2014-- hi ha, en general, un "increment excessiu" de les taxes i que en alguns casos la creació de nous gravàmens està prou justificada.
En un comunicat, ha assenyalat que hi ha carències rellevants respecte a la necessitat i la motivació de propostes de l'avantprojecte, que han de ser recolzades amb un pla de viabilitat econòmica.
Ha afegit que en l'aplicació d'algunes taxes introduïdes o modificades, i quan l'import sigui "significatiu", seria adequat fixar la quota del tribut atenent la capacitat econòmica dels obligats al pagament.
L'organisme qüestiona una desena de taxes en diferents àmbits, com ramaderia, consum, cultura i docència, entre d'altres.
Per exemple, considera que la creació de la taxa pels serveis de tramitació de les sol·licituds de subvencions en matèria cultural és inadequada perquè limita la capacitat de presentar-les, i tampoc comparteix l'increment en la taxa de prestació de serveis docents de l'Escola Oficial d'Idiomes (EOI).
També proposa eliminar les noves taxes pel servei de tramitació de certificats d'inversions amb objectiu de millora ambiental, per l'emissió d'informes d'estrangeria i per la mediació en conflictes laborals.
Alhora, proposa eliminar la reducció del límit màxim de remuneració laboral a partir del qual recula de tenir dret a la prestació per a joves extutelats i el canvi en el seu efecte econòmic "per l'elevada vulnerabilitat del sector al qual va dirigida la prestació".
Pel que fa a comerç, el dictamen proposa la supressió de determinats apartats de l'avantprojecte de llei per evitar que grans establiments comercials es puguin ubicar en municipis de petita dimensió afectant de manera negativa el petit comerç de proximitat.
El Ctesc tampoc comparteix la creació d'una taxa per a la gestió i tramitació de reclamacions en matèria de consum, perquè considera que situa a les persones jurídiques en situació desavantatjosa i nega que es tracti d'una taxa a l'ús, ja que qui paga no és qui es beneficia del servei o qui ha provocat la situació administrativa.