Villegas insisteix que no és possible la investidura d'Arrimadas perquè CatECP "mai falla" i s'alinearà amb els independentistes
MADRID, 9 gen. (EUROPA PRESS) -
Cs veu "molt clar" que el reglament del Parlament no permet investir com a president de la Generalitat una persona que no estigui present en aquest moment en la Cambra, com pretén el candidat de JuntsxCat, Carles Puigdemont, i per això recorrerà davant la Justícia qualsevol interpretació "retorçada" de les normes parlamentàries.
Així ho ha explicat aquest dimarts el secretari general de la formació taronja, José Manuel Villegas, que ha dit que Cs no ha demanat o encarregat cap informe jurídic sobre aquesta qüestió perquè no ho considera necessari.
El reglament del Parlament estableix que el candidat ha de presentar el seu programa de govern a la Cambra i sol·licitar la seva confiança abans de sotmetre's a la votació, però no entra en els detalls sobre com ha de fer-ho.
"No creiem que calgui cap interpretació", ha subratllat Villegas en roda de premsa al Congrés, on ha afirmat que el candidat ha de "dirigir-se a la Cambra", que el Reglament "no permet un president per plasma" i que "no estan previstos ni la votació telemàtica ni els discursos telemàtics".
Puigdemont, que va fugir a Bèlgica per evitar que el detinguessin a Espanya en estar investigat pel seu paper el procés independentista, no descarta tornar a Catalunya una vegada es converteixi en president de la Generalitat, però en aquest cas la investidura hauria de fer-se a distància.
El 'número dos' de Cs ha advertit que si la futura Mesa del Parlament "fa una altra vegada una interpretació retorçada del reglament per intentar donar avantatges als separatistes o al senyor Puigdemont", el seu partit recorrerà als tribunals aquesta decisió o se sumarà al recurs que pugui presentar un altre grup.
Segons ha indicat, no es pot "atropellar els drets dels parlamentaris de l'oposició", que a Catalunya "representen la majoria dels votants".
CONTACTES AMB EL PSC SOBRE LA MESA DEL PARLAMENT
Respecte als contactes amb el PSC, Villegas ha dit que han parlat de la composició de la Mesa de la Cambra catalana i que els socialistes ja han manifestat públicament que donaran suport a la candidatura del diputat de Cs José María Espejo-Saavedra per presidir aquest òrgan.
Per això li sembla "estrany" que el secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, hagi assegurat que l'aspirant de Cs a la Presidència de la Generalitat, Inés Arrimadas, encara no ha mantingut converses amb el líder del PSC, Miquel Iceta.
Del que encara no han parlat tots dos partits és de la possible formació de Govern perquè, segons Villegas, Cs no presentarà la candidatura d'Arrimadas "si és segur que serà rebutjada".
I això és el que veu ara més probable atès que els 70 diputats independentistes votarien 'no' i aquesta xifra podria augmentar a 78 atès que "sembla que se suma" CatECP, que "mai falla, sempre està amb els separatistes".
"Si hi havia alguna possibilitat aritmètica de treure endavant un Govern, Podem ja l'ha tallat d'arrel", ha afegit.
ESPIONATGE DELS MOSSOS A CS
Finalment, el dirigent de la formació taronja s'ha referit a la informació d''Ok Diari' segons la qual els Mossos d'Esquadra van gravar converses privades d'alts càrrecs de Cs el 2017, fet que no el sorprèn perquè el seu partit ja va denunciar fa anys aquesta "activitat d'espionatge".
Villegas ha censurat "la presumpta utilització de recursos que haurien de ser de tots i estar al servei de la seguretat de tots els catalans per a la lluita política i partidista dels governs nacionalistes a Catalunya".
A més, no descarta que s'emprenguin accions judicials una vegada s'analitzin les proves.