Actualitzat 27/10/2018 12:54

Cs reclama un dia en memòria de les víctimes d'ETA i una Fiscalia especialitzada en la resolució d'atemptats impunes

Albert Rivera i altres diputats de Ciudadanos
CONGRESO - Arxiu

   MADRID, 27 oct. (EUROPA PRESS) -

   Ciudadanos vol que el Govern de Pedro Sánchez proclami un dia en memòria de la diàspora basca i de totes les víctimes de l'organització terrorista ETA i que impulsi, a més, una Fiscalia especialitzada en la resolució d'atemptats que a dia d'avui continuïn impunes.

   Així ho recull la formació taronja en una proposició no de llei amb la qual pretén reconèixer la situació de "sofriment continuat" i la situació d'"impunitat" que segueixen patint els familiars dels 379 assassinats d'ETA els casos de la qual segueixen encara sense resoldre.

   De fet, els d'Albert Rivera destaquen en el seu text que el juny passat el Parlament Europeu va tornar a mostrar la seva preocupació per aquestes xifres i va exigir al Govern espanyol que situï com prioritat política" l'esclariment d'aquests 379 casos.

   En la seva iniciativa, signada pel portaveu d'Interior, Miguel Ángel Gutiérrez i que recull Europa Press, Ciudadanos emplaça, a més, al Govern central a no realitzar cap acostament a presos d'ETA a presons del País Basc, ni concedir cap benefici penitenciari --excepte els estrictament ordinaris contemplats per la Llei-- fins que no siguin esclarits aquests crims.

REFORÇAR LA CERCA DE JOSU TERNERA

   En aquest sentit, planteja que es doti a la Fiscalia de tots els mitjans personals i materials que resultin necessaris per al seu esclariment, i impulsar l'"efectiva" persecució penal internacional de les dotzenes de membres d'ETA encara avui fugits i que mai han arribat a ser jutjats ni dins ni fora d'Espanya pels delictes comesos.

   Finalment, els d'Albert Rivera proposen reforçar els mitjans policials perquè el terrorista Jose Antonio Urrutikoetxea Bengoetxea, Josu Ternera, sigui localitzat, detingut i extraditat a Espanya perquè pugui ser jutjat per tots els crims dels quals va ser responsable com a cap de la banda terrorista ETA.

Contingut patrocinat