Actualitzat 20/12/2018 16:51

Cs es querella contra Torra i el Govern per "proposició per a la sedició"

Carlos Carrizosa (Cs)
EUROPA PRESS

La presentaran davant del TSJC aquest divendres després de no poder fer-ho aquest dijous

BARCELONA, 20 des. (EUROPA PRESS) -

Cs preveu presentar aquest divendres una querella davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) contra el president de la Generalitat, Quim Torra, i la resta del Govern per un presumpte delicte de "proposició per a la sedició".

Ho ha explicat aquest dijous en declaracions als mitjans el portaveu del partit, Carlos Carrizosa, després que el dimecres la líder de Cs a Catalunya, Inés Arrimadas, anunciés en el ple del Parlament que presentarien una querella contra Torra.

La formació anava a presentar la querella aquest dijous, però, una vegada dins del TSJC, han tingut "un problema amb el procurador i no l'han pogut registrar", i ho faran el divendres al matí.

Argumenten que el president i el Govern s'han negat a demanar que no es produeixin els "actes il·legals" de protesta contra el Consell de Ministres a Barcelona aquest divendres, que preveuen que siguin violents.

"Amb el que s'està preparant el dia 21 de desembre el senyor Torra i el seu Govern estan pecant per acció i per omissió", ha afirmat.

Segons ell, l'Executiu de Torra està animant a protestar contra el Consell de Ministres "quan la major part de les protestes convocades són il·legals".

A més, consideren que la Generalitat està "fent desistiment absolut" de protegir als ciutadans davant dels talls de carreteres i les mobilitzacions que es preveuen.

AMPLIACIÓ DE LA QUERELLA

Carrizosa ha explicat que, a diferència d'altres delictes, en la sedició i la rebel·lió els actes preparatoris són punibles i defensa que el Govern "ja ha iniciat l'execució d'aquests actes preparatoris perquè no ha requerit a ningú perquè cessi en la seva intenció de provocar aquests desordres públics i intentar impedir que es reuneixi el Consell de Ministres".

Així, ha avisat que, a partir del que "pugui ocórrer" el divendres, la querella es podrà ampliar perquè consideraran que ja no seran actes preparatoris, sinó que s'haurà comès un delicte de sedició o rebel·lió.

Preguntat per si creu que les protestes s'emparen en el dret de reunió i manifestació, el portaveu de Cs ha sostingut que "el que no és un dret de manifestació i reunió és col·lapsar la ciutat, el país i afectar les famílies".

"Aquesta coacció sobre la resta de catalans no és lícita, no és legítima", i ha apuntat que, al seu judici, el més greu són els talls d'autopistes.

MISSATGE A SÁNCHEZ

També ha criticat el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, per no estar fent "el que li correspon" davant d'aquests fets: enviar a Torra el requeriment previ al 155.

En aquest sentit, ha retret que "no és moment de reunions" entre els dos governs i ha vaticinat que la trobada entre la Generalitat i el Govern central no servirà per a res.

Contingut patrocinat