MADRID 17 nov. (EUROPA PRESS) -
Cs vol saber si el Govern de Mariano Rajoy ja ha descomptat la jornada de vaga "política" que es va convocar a Catalunya el passat 3 d'octubre als funcionaris públics que la van secundar per protestar contra l'actuació policial per frenar el referèndum independentista celebrat dos dies abans.
Quan es va convocar la vaga, el llavors Govern de la Generalitat va anunciar que no descomptaria el dia de vaga als seus funcionaris, sinó que es compensaria amb hores treballades en jornades posteriors.
ARA GESTIONA LA GENERALITAT
No obstant això, l'Executiu central, que ja tenia intervingudes llavors els comptes de la Generalitat, va anunciar aquest mateix dia que sí descomptaria el dia de feina als treballadors públics que haguessin secundat la vaga.
Per aquest motiu el portaveu d'Hisenda de la formació taronja, Francisco de la Torre, hagi registrat al Congrés una bateria de preguntes interessant-se per com el Govern està gestionant els serveis públics de la Generalitat, ara que s'encarrega de la seva gestió, després de l'aplicació de l'article 155 de la Constitució.
En concret, De la Torre vol saber si l'Executiu ha descomptat ja o pensa descomptar aquest dia als vaguistes, quants funcionaris van secundar la jornada de protesta i quin és l'import a restar.
A més, vol saber si aquest "privilegi" de fer vaga "sense descompte" del dia no treballat "es permet en altres supòsits o només es limita a vagues polítiques per la secessió de Catalunya".
NO ELS VA INFORMAR AMB ANTELACIÓ
De la mateixa forma, qüestiona que el Govern espanyol no avisés amb suficient antelació els funcionaris públics catalans que el Ministeri d'Hisenda anava a procedir a descomptar la retribució del dia de feina als vaguistes perquè aquests sabessin a què atenir-se.
Finalment, De la Torre pretén que l'Executiu li especifiqui quines mesures pensa adoptar en el futur "per garantir l'ordre públic, especialment la llibertat de circulació, així com el dret al treball davant les manifestacions, vagues i fins i tot actes de sabotatge" que han realitzat organitzacions separatistes a Catalunya, davant l'aplicació de l'article 155 i la convocatòria d'eleccions anticipades.