BARCELONA 11 juny (EUROPA PRESS) -
Cs ha registrat en el Parlament una proposició de llei de protecció als denunciants de corrupció, una iniciativa que ja havia impulsat però a la qual ara s'han afegit "modificacions per millorar-la".
Ho ha explicat en roda de premsa la diputada en el Parlament Sonia Sierra, que ha detallat que la llei busca oferir garanties als treballadors públics que detectin casos de corrupció: "Volem que se sentin segurs i protegits per denunciar".
També ha concretat que les mesures de la llei no costen ni un euro i que per això es podria iniciar immediatament si s'acaba aprovant: "Esperem el suport de la resta de grups".
Entre altres aspectes, la proposta de Cs garanteix als denunciants el dret a la confidencialitat, a la informació, a la indemnidad laboral, a assessorament jurídic gratuït, a obtenir resolució expressa, i a indemnitzacions per danys i perjudicis si són necessàries.
La proposta registrada assenyala que a Espanya la corrupció "gaudeix de certa impunitat o no es persegueix amb l'afany que s'hauria de fer", i afegeix que els catalans han sofert en els últims anys multitud de trames, casos i investigacions judicials.
I assegura que des del 1978 s'han descobert prop de 200 trames corruptes: "La xifra va en augment i un clar exemple és la sentència de l'espoli patrimonial d'una institució cultural tan rellevant com el Palau de la Música".
En el Palau --constata el text-- "queda provada la connivència i criminal participació de suposats servidors públics, entitats privades i principalment del poder polític governant de les institucions de la Generalitat".