Cs demana "lleialtat" al Govern central i a la Generalitat per impulsar el Corredor Mediterrani des de l'Eurocambra

Publicat 16/11/2019 10:37:34CET
Jordi Cañas (Cs)
EUROPA PRESS - Archivo

Cañas planteja que el Parlament Europeu fomenti l'exportació catalana d'automòbils

BARCELONA, 16 nov. (EUROPA PRESS) -

L'eurodiputat de Cs Jordi Cañas (en el grup de liberals Renovar Europa) s'ha compromès a impulsar el Corredor Mediterrani des del Parlament Europeu com una de les seves prioritats en aquesta legislatura, però ha demanat "lleialtat" al Govern central i a la Generalitat per fer-ho possible.

En una entrevista d'Europa Press, ha defensat "connectar millor Catalunya amb la resta d'Espanya i amb la resta d'Europa", i que una infraestructura fonamental per fer-ho és un Corredor Mediterrani que faciliti el transport de mercaderies a tot el litoral mediterrani, apropi distàncies i redueixi emissions de CO2.

No obstant això, Cañas ha avisat que "l'esforç no pot ser únicament europeu, sinó que ha de venir acompanyat de lleialtat per part del Govern espanyol i del Govern de la Generalitat".

Ha acusat els governs independentistes d'haver "oblidat les infraestructures que permeten als catalans viatjar a altres parts del territori" i creu que això ha provocat els problemes en infraestructures que té Catalunya.

"NOUS HORITZONS" DE L'AUTOMOCIÓ

Cañas ha apuntat que una altra de les prioritats que té la seva formació al Parlament Europeu és fomentar l'exportació de la indústria catalana d'automoció, i ha assegurat que treballarà per fer-ho perquè és un dels encarregats de redactar el posicionament del Parlament Europeu sobre l'acord comercial entre la UE i el Mercosur, que "té un enorme potencial per al sector de l'automòbil".

"Facilitarem que la indústria catalana d'automoció pugui obrir nous horitzons a l'Amèrica Llatina", i ha dit que, per aprofitar el potencial exportador de Catalunya, cal millorar la connectivitat amb la resta d'Espanya i d'Europa, però també que hi hagi un Govern compromès amb la llei i la integració europea.

Sobre el sector automobilístic català, ha alertat que pot ser un dels sectors més perjudicats pel Brexit i ha citat un estudi de la consultora Oliver Wyman, que xifra en 900 milions d'euros l'impacte del Brexit en l'automoció espanyola: "Això fa que Catalunya i la Comunitat Valenciana siguin les comunitats autònomes més afectades pel Brexit".

Així, l'eurodiputat de la formació taronja ha insistit que els partits compromesos amb el projecte europeu han de centrar-se a "continuar units per fer front als possibles efectes negatius que el Brexit tingui en les economies europees".

CANVI CLIMÀTIC I IGUALTAT

Sobre el desafiament del canvi climàtic, Cañas ha subratllat que Cs treballarà en les institucions europees per incloure clàusules més estrictes de compliment amb la protecció del medi ambient i evitar que els productes més contaminants siguin una competència deslleial per als productes espanyols sostenibles, però creu que caldrà diplomàcia amb la resta de potències mundials perquè també vagin en aquesta direcció: "No podem salvar el món sols".

Un altre dels desafiaments globals que Cs està disposat a afrontar des del Parlament Europeu és la igualtat efectiva entre homes i dones, i Cañas ha situat la conciliació com un dels seus eixos principals perquè "sigui un nou pilar fonamental de l'estat del benestar".

Encara que les competències en igualtat estan en mans dels Estats membre, Cañas ha assegurat que a mig termini treballaran per "elaborar una estratègia europea per la igualtat de gènere que inclogui mesures específiques perquè els Estats membre atallin les desigualtats que continuen existint entre homes i dones", com la igualació de permisos de paternitat i maternitat.