Publicat 16/11/2019 10:37

Cs demana "lleialtat" al Govern central i a la Generalitat per impulsar el Corredor Mediterrani des de l'Eurocambra

Jordi Cañas (Cs)
EUROPA PRESS - Archivo

Cañas planteja que el Parlament Europeu fomenti l'exportació catalana d'autombils

BARCELONA, 16 nov. (EUROPA PRESS) -

L'eurodiputat de Cs Jordi Cañas (en el grup de liberals Renovar Europa) s'ha comproms a impulsar el Corredor Mediterrani des del Parlament Europeu com una de les seves prioritats en aquesta legislatura, per ha demanat "lleialtat" al Govern central i a la Generalitat per fer-ho possible.

En una entrevista d'Europa Press, ha defensat "connectar millor Catalunya amb la resta d'Espanya i amb la resta d'Europa", i que una infraestructura fonamental per fer-ho és un Corredor Mediterrani que faciliti el transport de mercaderies a tot el litoral mediterrani, apropi distncies i redueixi emissions de CO2.

No obstant aix, Cañas ha avisat que "l'esfor no pot ser únicament europeu, sinó que ha de venir acompanyat de lleialtat per part del Govern espanyol i del Govern de la Generalitat".

Ha acusat els governs independentistes d'haver "oblidat les infraestructures que permeten als catalans viatjar a altres parts del territori" i creu que aix ha provocat els problemes en infraestructures que té Catalunya.

"NOUS HORITZONS" DE L'AUTOMOCIÓ

Cañas ha apuntat que una altra de les prioritats que té la seva formació al Parlament Europeu és fomentar l'exportació de la indústria catalana d'automoció, i ha assegurat que treballar per fer-ho perqu és un dels encarregats de redactar el posicionament del Parlament Europeu sobre l'acord comercial entre la UE i el Mercosur, que "té un enorme potencial per al sector de l'autombil".

"Facilitarem que la indústria catalana d'automoció pugui obrir nous horitzons a l'Amrica Llatina", i ha dit que, per aprofitar el potencial exportador de Catalunya, cal millorar la connectivitat amb la resta d'Espanya i d'Europa, per també que hi hagi un Govern comproms amb la llei i la integració europea.

Sobre el sector automobilístic catal, ha alertat que pot ser un dels sectors més perjudicats pel Brexit i ha citat un estudi de la consultora Oliver Wyman, que xifra en 900 milions d'euros l'impacte del Brexit en l'automoció espanyola: "Aix fa que Catalunya i la Comunitat Valenciana siguin les comunitats autnomes més afectades pel Brexit".

Així, l'eurodiputat de la formació taronja ha insistit que els partits compromesos amb el projecte europeu han de centrar-se a "continuar units per fer front als possibles efectes negatius que el Brexit tingui en les economies europees".

CANVI CLIMTIC I IGUALTAT

Sobre el desafiament del canvi climtic, Cañas ha subratllat que Cs treballar en les institucions europees per incloure clusules més estrictes de compliment amb la protecció del medi ambient i evitar que els productes més contaminants siguin una competncia deslleial per als productes espanyols sostenibles, per creu que caldr diplomcia amb la resta de potncies mundials perqu també vagin en aquesta direcció: "No podem salvar el món sols".

Un altre dels desafiaments globals que Cs est disposat a afrontar des del Parlament Europeu és la igualtat efectiva entre homes i dones, i Cañas ha situat la conciliació com un dels seus eixos principals perqu "sigui un nou pilar fonamental de l'estat del benestar".

Encara que les competncies en igualtat estan en mans dels Estats membre, Cañas ha assegurat que a mig termini treballaran per "elaborar una estratgia europea per la igualtat de gnere que inclogui mesures específiques perqu els Estats membre atallin les desigualtats que continuen existint entre homes i dones", com la igualació de permisos de paternitat i maternitat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés