La Sindicatura creu que el partit sí ha de donar comptes d'Egara Civitas
BARCELONA/MADRID, 17 oct. (EUROPA PRESS) -
C's s'ha mostrat disposat a informar dels comptes de Tribuna Cívica si ho requereix la Sindicatura de Comptes de Catalunya, tot i que aquesta fundació --creada pel partit el 2008-- és d'àmbit estatal i es va inscriure en el registre de fundacions del Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, per la qual cosa "no està sotmesa al protectorat de la Generalitat".
Ho ha dit en un comunicat aquest dijous després que --com ha avançat el diari 'Ara'-- la Sindicatura li hagi demanat dades sobre la fundació i sobre l'associació Egara Civitas, tot i que el comunicat de C's no al·ludeix a ella.
Segons han explicat a Europa Press fonts de la Sindicatura, han comprovat que, efectivament, Tribuna Cívica no està inscrita a Catalunya, però consideren que C's sí ha de donar comptes d'Egara Civitas.
El comunicat del partit afirma que C's ja va informar el 2 d'octubre la Sindicatura que no té cap associació o fundació vinculada orgànicament que estigui sotmesa a les obligacions que preveu la llei de la Sindicatura, i que Tribuna Cívica és l'"única" vinculada a ells.
C's assegura a més que Tribuna Cívica mai ha rebut subvencions ni donacions; que només ha ingressat els 7.500 euros que C's va aportar al crear-se la fundació, i que aquesta no té activitat pròpia.
EL PAPER DE LA SINDICATURA
El comunicat de C's afegeix que sempre està a disposició dels organismes de control, perquè puguin treballar amb la "màxima diligència i imparcialitat", mentre que la Sindicatura ha explicat a Europa Press que demana el mateix que als altres partits i fundacions per als informes anuals --ara fan el del 2012--: "Es demana a tots i així ho diu la llei".
Però el president del partit, Albert Rivera, ha criticat l'organisme aquest dijous a Madrid --on ha presentat la plataforma Moviment Ciutadà--, i assegura que la fundació no té a penes diners: "Hem explicat l'únic ingrés que té, que és una dotació obligatòria per llei feta pel partit".
"En qualsevol cas, la Sindicatura de CiU té molt de treball a Catalunya. Li invito que treballi durament amb les fundacions de CiU" a Catalunya, comunitat on ell veu una situació molt greu, no només per la política, sinó per la corrupció.
Precisament sobre la corrupció i l'actitud dels polítics catalans, ha aprofitat per dir que comparteix els escons del Parlament "amb gent que es posen micròfons entre ells", en al·lusió als casos d'espionatge en investigació.
Ha defensat la transparència del seu partit, per la qual cosa es volen introduir dubtes on no pot haver-les: "Estem molt tranquils perquè no tenim un duro. No hi ha cap donació feta, no hi ha cap aportació".
"Som l'únic partit que des del 2010 ni tan sols ha rebut un sol cèntim, perquè hem renunciat a les subvencions de les fundacions del partit", segons Rivera, que ha proclamat la bona salut del seu partit tant per la seva transparència com per les seves expectatives d'augment de vot que reflecteixen les enquestes.
"C's està com tercera força política en les enquestes i altres baixen molt. No sé si això té alguna cosa a veure o no amb aquest tipus de filtracions", ha dit, tot i que assegura que no vol especular amb això.
Després de preguntar-li perquè Egara Civitas va poder rebre 65.000 euros durant tres anys i que no s'informés d'això, Albert Rivera ha respost: "Nosaltres tot el que ens requereixin ho donem".
Ja que ho ha dit al presentar Moviment Ciutadà, ha aprofitat per dir que un dels objectius de la plataforma és que que tant la Sindicatura de Comptes de Catalunya com el Tribunal de Comptes no tinguin membres exmilitants de partit i "que els partits no posin les urpes en els òrgans que se suposa que són de control, no de descontrol".