Publicat 09/04/2014 12:29

Cruz (Vueling) avança que la T1 del Prat es queda petita: "L'any que ve no hi cabrem"

Vueling
CEDIDA

Creu que algunes aerolínies s'hauran de traslladar a la T2

BARCELONA, 9 abr. (EUROPA PRESS) -

El president de Vueling, Álex Cruz, ha avançat aquest dimecres que la T1 de l'Aeroport de Barcelona s'està quedant petita pel que fa a les posicions d'embarcament i d'aparcament dels avions en hores punta del dia: "L'any que ve no hi cabrem".

"Ho hem dit a AENA, que l'any que ve no hi cabrem si seguim creixent", ha assegurat Cruz en un esmorzar col·loqui de KPMG i 'Expansión', i ha apostat perquè algunes de les companyies aèries que no fan connexions es traslladin a la T2, que està immersa en un procés de millora de la seva oferta comercial.

En declaracions als mitjans posteriors, el president de Vueling ha afegit que ja ha avançat a AENA aquest any aquesta limitació d'espai, que segons ha dit també tenen altres aerolínies, i ha assegurat que el límit arribarà l'any que ve, per bé que l'ens públic els ha traslladat que "no veu problema" sobre aquesta qüestió.

La companyia aèria catalana té 50 avions basats al Prat, i el problema es produeix quan a certes hores coincideixen un major nombre d'aeronaus a terra, mentre que l'espai per al 'check in' dels passatgers i altres serveis és correcte.

L'Aeroport de Barcelona té una capacitat de fins a 55 milions de passatgers, 33 a la T1 i 22 a la T2, i l'any passat va tancar amb 35,2 milions d'usuaris, i Cruz ha assenyalat que el 20% dels passatgers que passen pel Prat connecten amb altres ciutats.

"Ens vam plantejar mudar-nos a la T2, però no ens va durar la idea ni cinc segons al cap, perquè la T2 no permet fer el sistema de connexió de maletes", ha sostingut, per la qual cosa, segons la seva opinió i malgrat no fer cap proposta concreta de companyia, la T2 seria una bona terminal per a les aerolínies que no facin connexions.

Si es mantingués el ritme de creixement, Cruz ha avançat que ni la T1 ni la T2 seran suficients, per la qual cosa ha recordat el projecte de la terminal satèl·lit, una iniciativa que AENA es planteja a llarg termini quan calgui augmentar la capacitat de les instal·lacions aeroportuàries catalanes.

En un horitzó de deu anys es veuran els resultats del cercle virtuós al qual Vueling contribueix i que permetrà consolidar Barcelona com a destnació mundial per generar activitat econòmica: "Si seguim creixent necessitarem més infraestructura, i El Prat també té com a rol ser un punt de connexió. Barcelona es convertirà en el millor aeroport connectat d'Europa a curt i mitja radi".

ES MANTÉ EN EL MITJÀ RADI

Vueling, que des del 2013 s'integra al grup d'empreses IAG, compleix enguany el seu desè aniversari després que el 2004 va operar el seu primer vol, el Barcelona-Eivissa, i té 90 avions --l'any passat va encarregar 120 A320-- i opera 268 rutes, i alhora preveu transportar aquest 2014 20 milions de passatgers.

La companyia, que té la seva seu a Barcelona i té un segon aeroport de connexió a Roma, té les seves "quatre cantonades" a les destinacions de Kazan, Tel Aviv, Reykjavik i Banjul, ja que Vueling vol desenvolupar la seva estratègia de volar sempre en un radi d'entre quatre i quatre hores i 45 minuts de vol.

"No pensem a ficar-nos en el llarg radi. Ens agradaria molt volar a Nova York i Xangai, però fins que no haguem acabat amb la implantació del model Vueling per Europa, crec que no ens hi hem d'embolicar", ha assegurat Cruz.

MERCAT RUS

Preguntat per la influència de la situació política, social i econòmica que es produeix a Rússia i Ucraïna, ja que Vueling vola aquesta temporada d'estiu a les destinacions ucraïneses de Donetsk i Järkov des de Barcelona, ha assegurat que la companyia monitorarà la situació analitzant el nombre de reserves, i si són més baixes de l'esperat es faran ajustos.

Ha admès que els preocupa el mercat rus per la situació del ruble i la incidència que això pugui tenir en el poder adquisitiu d'aquests turistes: "De moment, no veiem prou senyals per reestructurar connexions, i tenim flexibilitat per ajustar-nos".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés