Publicat 30/04/2024 19:40

CriteriaCaixa entra al capital de Puig en la seva sortida a Borsa, amb un 3,05% i una inversió de 425 milions

Archivo - El president executiu de Puig, Marc Puig.
Alberto Paredes - Europa Press - Archivo

MADRID, 30 abr. (EUROPA PRESS) -

CriteriaCaixa, 'holding' que gestiona el patrimoni empresarial de la Fundació 'la Caixa', ha adquirit accions de classe B representatives del 3,05% del capital social de Puig Brands, aproximadament, dins del procés d'Oferta Pública de Venda (OPV) en el qual la companyia està immersa.

Per aquest motiu, CriteriaCaixa ha compromès una inversió de 425 milions d'euros, segons ha anunciat aquest dimarts l'entitat, que ha explicat que aquesta operació s'emmarca en la seva política d'inversió, que "selecciona empreses líders en sectors altament atractius, amb capacitat de creixement i generació de valor".

En aquest sentit, aquesta inversió permetrà a Criteria guanyar exposició en la indústria de moda i bellesa, que ha demostrat, segons l'entitat, ser resilient en situacions de crisis, amb creixements anuals de prop del 5% des de fa dècades.

Així mateix, CriteriaCaixa ha destacat que la proposta de 'pay-out' anunciada per Puig, amb un dividend estable i creixent d'entorn del 40% del resultat, encaixa en la seva estratègia de buscar opcions d'inversió amb enfocament de llarg termini que maximitzin la rendibilitat per dividend, i que li permetin generar els recursos necessaris perquè el seu accionista únic, la Fundació 'la Caixa', pugui dur a terme la seva acció social.

"Puig és una companyia emblemàtica en el sector de moda i bellesa, amb un elevat nivell d'internacionalització; un portafolis diversificat de marques, canals i categories de producte; i un equip gestor amb un 'track record' demostrat", ha destacat l'entitat catalana.

La companyia de cosmètica Puig començarà a cotitzar aquest divendres, 3 de maig, a un preu de 24,5 euros per acció, el més alt del ventall fixat al fullet, la qual cosa suposa una capitalització borsària de 13.920 milions d'euros en la qual serà la major sortida a Borsa d'Europa en el que va d'any.

En concret, les accions de la companyia catalana, que contemplava un rang de preus d'entre 22 i 24,50 euros per acció per debutar a Borsa, cotitzaran en les Borses de Valors de Barcelona, Madrid, Bilbao i València amb l'etiqueta de cotització 'Puig' a través del Sistema d'Interconnexió Borsària (Mercat Continu).

"Avui s'obre un nou i decisiu capítol en els 110 anys d'història de Puig. El preu de la nostra oferta reflecteix la important demanda dels inversors i és un reconeixement del dur treball i la dedicació infrangible de tots els equips de Puig, que demostren creativitat i passió per la innovació cada dia. Agraïm el suport dels inversors a la nostra estratègia de creixement i èxit al mercat global de la 'bellesa premium' gràcies a una cartera de marques única", ha subratllat el president executiu de Puig, Marc Puig.

Amb 100 anys d'història, i seus a Barcelona i París, Puig compta amb marques 'premium' de moda i bellesa com Paco Rabanne, Carolina Herrera o Jean Paul Gaultier. El 2023 va registrar una xifra rècord de vendes netes de 4.304 milions d'euros, la qual cosa representa un increment del 19% respecte a 2022.

Contador



www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés