Publicat 06/01/2016 11:55CET

Creixen un 20% els usuaris que revenen a Internet els regals no desitjats d'aquest Nadal

El passat Nadal el temps mitjà per revendre els regals no desitjats va ser de menys d'un mes a Amazon.es

BARCELONA, 6 gen. (EUROPA PRESS) -

L'anomenat 're-gifting' és una pràctica cada vegada més habitual entre consumidors espanyols, sobretot després de Nit de Nadal i l'endemà dels Reis d'Orient, quan són molts els que tenen a les seves mans regals no desitjats i busquen donar-los una sortida en plataformes en línia.

Des del passat 24 de desembre i fins al 4 de gener, el nombre de persones que havia llistat els seus regals a Amazon.es per vendre'ls havia crescut aproximadament un 20% respecte al mateix període de l'any passat.

Segons dades de la multinacional, aquest any els productes "menys desitjats" --o que els espanyols més han pujat a Amazon.es per revendre'ls-- són, per aquest ordre, els d'electrònica, llar, informàtica, llibres i joguines.

"Es tracta d'utilitzar Internet per vendre un regal no desitjat en comptes de retornar-lo a la botiga i haver de fer cues i, en ocasions, estar obligats a canviar-lo per un producte d'aquest mateix establiment", afirma Javier Alvira, responsable d'Amazon Marketplace a Espanya.

Els espanyols que el passat Nadal van utilitzar Amazon.es per donar una segona vida a aquests regals van trobar un comprador en menys d'un mes, de mitjana.

MENYS VIDEOJOCS

Respecte al 2014, destaca que aquest any els espanyoles van pujar a Amazon menys videojocs, ja que tant Sony com Microsoft van llançar noves consoles al mercat --Xbox i Play Station 4-- que van provocar que molts aficionats utilitzessin el 're-gifting' per desfer-se de l'anterior generació de dispositius i jocs.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés