Actualitzat 07/08/2020 15:48

Creen la primera app que encerta la talla per comprar moda per Internet

Compres, internet
ISTOCK

TERRASSA (BARCELONA), 17 gen. (EUROPA PRESS) -

L'Institut d'Investigació Txtil i Cooperació Industrial (Intexter) de la Universitat Politcnica de Catalunya (UPC) de Terrassa ha coordinat la creació de la primera aplicació mbil que encerta la talla de l'usuari per comprar moda per Internet.

Es tracta d'ISizeYou', que pren fotos d'esquena de la persona, sense mostrar la seva cara i no es guarden en un servidor, només es conserven les mesures --pes i alada--, per la qual cosa "hi ha una total preservació de les dades de l'usuari", ha explicat l'investigador José Antonio Tornero en la presentació aquest dimecres del projecte.

"És com un sastre virtual" que fa un clcul automtic, complementat amb altres qüestions relacionades amb l'estil, ha comparat Tornero.

Una vegadaen línia que hagin adquirit aquest producte i assenyalaran quina és la millor talla de la pea de roba mitjanant els colors verd --és la correcta-- i vermell --és la talla per no s'ajusta al prototip--.

Tot i que encara no est desplegada, s'est fent una prova a través d'una pgina web d'una botiga virtual italiana.

En aquest sentit, Tornero ha dit que "sembla que ha funcionat bé, per es valorar quan hagi complert un trimestre", ja que va comenar el banc de proves al Nadal.

L'objectiu és que doni el salt al mercat el segon semestre d'aquest any "i tingui una presncia significativa a partir del 2019", ha aventurat l'investigador de la UPC.

MILLORA DE LA SOSTENIBILITAT

Tornero ha apuntat que el projecte repercuteix positivament en el medi ambient, ja que ha assenyalat que anualment a Europa hi ha 60.000 quilograms de roba comprada per Internet que es retorna, la qual cosa significa el 40% i suposa 11.000 tones d'emissió de CO2: "Els clients compren dues talles al voltant de la qual pensen que ser la seva i després retornen la que no volen, grcies a les facilitats de les empreses".

Ha fixat rebaixar aquesta xifra fins al 10%, encara que ha precisat que hauran d'afegir-se grans marques per tal "que tingui impacte".

EXTRAPOLABLE AL MOBILIARI

L'aplicació també est treballant perqu s'apliqui en sectors com el mobiliari, amb material d'oficina i també en l'automoció.

El treball forma part del projecte 'Morpheos', integrat per sis socis: la UPC de Terrassa, la Universitat Tecnolgica de Munic (Alemanya), l'Institut Tecnolgic Metalmecnic de Valncia (Aidimme), les empreses iDeal i Holonix, i la botiga de roba en línia italiana Piacenza, i ha comptat amb un pressupost aproximat d'un milió d'euros, amb el 70% del finanament del programa Horizon 2020 de la Unió Europea.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés