Actualitzat 22/09/2015 18:20

Creditors del túnel que uneix Espanya i França tenen 30 dies per comunicar el deute

Després de la publicació de la declaració del concurs en el BOE d'aquest dimarts

MADRID, 22 set. (EUROPA PRESS) -

Els creditors de TP Ferro, societat conjunta d'ACS i la francesa Eiffage que va construir i explota el túnel de l'AVE sota els Pirineus que uneix Espanya i França, tenen un termini de trenta dies per remetre al Jutjat del Mercantil a Girona l'import que la firma els deu.

El termini comença perquè la declaració de concurs d'aquesta primera connexió transfronterera d'AVE ha estat publicada al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) d'aquest dimarts.

Després d'aquesta publicació, també comença el període de dos mesos amb què compta l'administració concursal --el despatx d'advocats Arraut i Sala Reixachs-- per elaborar l'informe concursal de l'empresa, amb l'actiu i el passiu de la firma.

Una vegada que es presenti aquest document, conclourà l'anomenada fase comuna del procés concursal i s'obrirà la del conveni de creditors, en què l'empresa ha de presentar una proposta de pagament de deute.

En el cas que aquesta proposta aconsegueixi el suport majoritari dels creditors, l'empresa superaria el concurs; en cas contrari, aniria a liquidació.

Els terminis del procés concursal de la societat concessionària de l'AVE hispano-francès arrenquen setmanes després que el dia 1 de setembre el jutge la declarés en concurs en constatar "que l'empresa es troba en situació d'insolvència".

TP Ferro va sol·licitar voluntàriament el concurs el mes de juliol passat, en no aconseguir refinançar el deute ni amb els seus bancs ni amb els governs d'Espanya i França, promotors d'una infraestructura que va suposar una inversió de 1.000 milions d'euros.

El túnel transfronterer de l'AVE es va sumar així al llistat d'altres grans infraestructures construïdes en els anys passat que també han fet fallida o han resultat inviables, com les vuit autopistes de peatge, el magatzem de gas Castor o els aeroports de Castelló i Ciudad Real, aquest últim promogut per la iniciativa privada.

EXPLOTACIÓ GARANTIDA

Tot i això, en el cas d'aquest AVE, les empreses asseguren que han dotat de mitjans el túnel perquè pugui continuar operant i canalitzant el tràfic de trens entre Espanya i França "amb les mateixes condicions de seguretat, fluïdesa i regularitat".

El túnel de l'AVE entre Figueres (Girona) i Perpinyà (França) és el primer tram de ferrocarril d'Alta Velocitat transfronterer i una de les grans obres mundials d'enginyeria civil.

Es tracta d'un tram de ferrocarril d'Alta Velocitat de 44,4 quilòmetres de longitud, 8,3 quilòmetres dels quals corresponen a un túnel construït sota els Pirineus.

El projecte, adjudicat a ACS i Eiffage el 2003, va suposar una inversió de 1.000 milions d'euros, dels quals uns 600 milions corresponen a finançament públic aportat per Espanya, França i la UE.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés