LLEIDA, 26 nov. (EUROPA PRESS) -
La ministra de Defensa, María Dolores de Cospedal, ha criticat al candidat de JuntsxCat i president de la Generalitat cessat, Carles Puigdemont, per plantejar que els catalans haurien de decidir si volen pertànyer a la UE: "Hi ha uns que s'escapen a Europa, però després ens volen deixar sense les ajudes europees".
En una trobada de militants del PP a Vallfogona de Balaguer (Lleida) aquest diumenge, ha reivindicat al PP com "la garantia del creixement econòmic, la creació d'ocupació, de la unitat d'Espanya i de la prosperitat".
"La resta són fugides, experiments, mitges veritats i incerteses", i ha expressat la necessitat que les eleccions deixin un Govern que sigui responsable i vetlli pels interessos dels catalans.
El candidat del PP a les eleccions del 21 de desembre, Xavier García Albiol, també ha alertat que Puigdemont pretén convertir Catalunya en "una illa al marge de la realitat".
Ha retret que "no ha tingut prou durant dos anys d'intentar un reférendum per treure a Catalunya de la resta d'Espanya", sinó que creu que ara vol fer un referèndum per sortir de la UE.
Albiol ha advertit que sortir de la UE provocaria, segons ell, la misèria per l'economia i la societat catalana, i ha avisat de què pot passar si Puigdemont guanya les eleccions del 21-D: "Quin dirigent europeu estaria disposat a asseure's en una taula a negociar amb Puigdemont sabent que ens vol treure d'Europa?".
"TÒXIC PER LA CONVIVÈNCIA"
La sotssecretària d'Estudis i Programes, Andrea Levy, ha visitat el Centre Aragonés de Ripollet (Barcelona), on ha mostrat la seva convicció que no hi haurà cap referèndum sobre la UE i ha demanat als independentistes "que deixin ja d'aixecar fronteres".
Ha defensat que "el nacionalisme de Puigdemont està demostrant que és summament tòxic per la convivència" i que les eleccions del 21-D han de servir per passar pàgina del procés independentista.