Publicat 21/02/2018 12:20

Cospedal creu que "el més assenyat, ordenat i millor" és esperar que hi hagi un Govern per debatre sobre el PP català

Cospedal compareix en la Comissió de Defensa del Congrés
EUROPA PRESS

MADRID 21 febr. (EUROPA PRESS) -

La secretària general del PP, Maria Dolores de Cospedal, ha afirmat aquest dimecres que "el mes assenyat, ordenat i el millor" per al PP català és esperar que hi hagi un Govern a Catalunya abans d'obrir un debat intern sobre el partit després del desastre electoral que va patir en els comicis autonòmics del 21 de desembre.

Així ho ha manifestat la ministra de Defensa en una entrevista d'Onda Cero recollida per Europa Press, preguntada per les decisions de caràcter organitzatiu que adoptarà el PP a Catalunya després que la candidatura encapçalada per Xavier García Albiol obtingués només quatre diputats al Parlament, davant els 11 que va obtenir el 2015.

Al seu entendre, és "millor" esperar que hi hagi un Executiu català constituït.

Sobre el desastre electoral del PP, Cospedal l'ha desvinculat de la campanya dels populars per aquesta cita electoral del 21-D.

"No té a veure amb la campanya, una altra cosa és que no hàgim estat capaços de transmetre que el partit útil per defensar la unitat érem nosaltres", ha apuntat sobre aquest tema.

"NO S'HA PERCEBUT LA UTILITAT DEL PP"

Per a la responsable de Defensa, a Catalunya hi ha una "part important" de constitucionalistes i de ciutadans de centre-dreta que va entendre que el PP no era la millor opció electoral "per canviar les coses" a la regió.

En les eleccions catalanes del 21-D, Cs va ser la força política més votada.

"Això ho hem d'analitzar", ha manifestat, i ha insistit que el PP ha d'estudiar per què la societat catalana "no ha percebut la utilitat" dels 'populars' per "retornar Catalunya a la legalitat".

En aquesta línia, ha assegurat que en el PP existeix autocrítica després dels resultats electorals.

Això si, sosté que el relat del PP en el conflicte català, basat en la igualtat dels espanyols, és "un gran relat" malgrat que no és "gaire atractiu".

Contingut patrocinat