BARCELONA 26 jul. (EUROPA PRESS) -
El governador del Banc d'Espanya, Pablo Hernández de Cos, ha sostingut aquest dimarts que "no és fcil" establir impostos a la banca que no afectin al volum de crdit, als tipus d'inters i a l'estabilitat financera.
Ho ha dit a la sessió de Foros de Vanguardia 'Inflació i creixement: reptes per a la política econmica' a La Pedrera, on ha recordat que el Banc d'Espanya pertany a l'Eurosistema i que el Banc Central Europeu (BCE) hagi d'emetre una opinió sobre aquest tema.
El mxim responsable del banc central espanyol ha explicat que en episodis passats el BCE s'ha fixat, a l'hora de valorar aquest tipus de gravmens, en dues qüestions que tenen a veure amb el seu mandat: la política monetria i l'estabilitat financera.
"El que se sollicita des de la perspectiva d'un banc central és que un potencial imposat no afecti al volum de crdit, als tipus d'inters i tampoc negativament a l'estabilitat financera", ha afegit.
Ha rebutjat valorar l'impost perqu assegura que encara no tenen detalls i per tant veu difícil saber 'ex ante' si els requisits pels quals vetlla el BCE es compliran, i ha dit que l'opinió del banc comunitari generalment ha estat negativa.