Actualitzat 25/05/2018 16:44 CET

Corral (Conversia) constata que l'RGPD és una realitat i no es pot demorar "ni un minut més" la seva adaptació

El director general de Conversia, Alfonso Corral
CONVERSIA

La companyia ha assessorat prop de 39.000 empreses en dos anys

BARCELONA, 25 maig (EUROPA PRESS) -

El director general de Conversia, Alfonso Corral, ha assegurat que el nou Reglament General de Protecció de Dades (RGPD), que ha entrat en vigor aquest divendres, és "ja una realitat" i ha ressaltat que no s'ha de retardar-ne l'aplicació.

"La nostra recomanació a aquelles empreses que encara no estiguin adaptades és que no ho demorin ni un minut més, que cerquin assessorament d'una companyia especialitzada en la matèria i que iniciïn al més aviat possible el procés d'adequació de les seves activitats a aquesta nova realitat normativa", ha defensat en una entrevista d'Europa Press.

El representant de Conversia, que ha assessorat a prop de 39.000 empreses, professionals i entitats en el procés d'adaptació a la nova normativa europea, ha explicat que el reglament preveia un termini de dos anys per incorporar-lo: "Les companyies han tingut un marge suficient".

Ha constat que és pràcticament impossible calcular el nombre d'empreses que ja estan adaptades al reglament, encara que pronostica que serà un percentatge "bastant baix", ja que el 99,8% de les empreses que hi ha a Espanya són pimes i són les que tenen més dificultats per complir amb les noves normatives.

No obstant això ha recalcat que grans empreses, administracions i òrgans públics sí que han començat a adequar-se al nou reglament des de fa mesos.

"CANVI DE MENTALITAT"

Corral ha indicat que l'adaptació a l'RGPD "obliga les empreses a realitzar un canvi de mentalitat en la seva cultura de la seguretat de la informació", ja que ha subratllat que són aquestes les que han d'assumir i integrar la concepció de privadesa, des del disseny i per defecte, en tots els processos de tractament de dades que duguin a terme.

"Les companyies han de definir mitjançant la identificació, anàlisi i gestió dels seus riscos, la seva informació 'sensible' i, després d'això, establir polítiques, procediments interns, així com processos de gestió, especialment una actitud proactiva enfront dels tractaments de dades personals", ha raonat.

Ha agregat que des de Conversia ajuden a "dur a terme una implementació progressiva de les adequades polítiques i procediments", que es concreta en aquelles mesures necessàries per assegurar el tractament correcte de les dades personals que les empreses posseeixen i gestionen.

SANCIONS

Corral ha incidit que les sancions que deriven de la no adequació al RGPD són "substancialment" superiors a les previstes en legislacions anteriors, i que ascendeixen des dels deu fins als 20 milions d'euros o xifres superiors, en funció de la magnitud de negoci que registri l'infractor --un 2% o 4% del seu volum de negoci durant l'exercici anterior--.

"És clar que una sanció de l'RGPD és, sens dubte, un factor que pot ser absolutament demoledor per a la supervivència de la majoria de negocis, molt especialment per a les petit i mitjanes empreses", ha insistit.

Conversia, empresa fundada el 2001 i del grup HFL, compta amb més de 80.000 clients, onze delegacions a Espanya i una àmplia xarxa de col·laboradors.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés