BARCELONA, 17 juny (EUROPA PRESS) -
La consellera de Salut de la Generalitat, Alba Vergés, ha assegurat que l'externalització del servei de seguiment de positius de covid-19 per 17,7 milions d'euros a la filial de Ferrovial es va produir en un moment d'epidèmia en el qual calia iniciar contactes via teleoperadors, i defensa l'elecció de l'empresa perquè "tenia el concurs de teleoperadors a través del 061 i perquè es va haver de fer amb total urgència".
Tot i així, en el ple del Parlament d'aquest dimecres, la consellera ha expressat que es poden plantejar "alternatives a aquest contracte" per crear un circuit més integrat.
Quan la diputada del PSC Assumpta Escarp li ha preguntat sobre l'excés en la despesa sanitària durant la pandèmia, Vergés ha recordat que els "4,5 milions de despesa de més se sumen als 2,7 milions que ja es preveuen per als reforços d'estiu en l'atenció primària".
SERVEIS SANITARIS
"El respecte als diners públics el tinc, i molt; sobretot, el respecte a la gestió de l'emergència sanitària, perquè fa l'efecte que parlen com si ja no hi hagués emergència sanitària", ha contestat Vergés al diputat de Cs Jorge Soler sobre el cost de les decisions de la Conselleria de Salut durant la pandèmia.
Ha sostingut que la intenció del seu departament és que l'agenda d'atenció primària treballi conjuntament amb l'agenda de salut pública, i ha remarcat la importància de saber en quin escenari es pot trobar Catalunya aquests propers mesos.
"Malauradament, hem de preveure que hi pugui haver un escenari de segona onada, que pugui ser tan gran com aquesta primera, i treballarem perquè no ho sigui", ha dit.