Publicat 26/05/2020 13:40

Coronavirus.- Toni Ruiz (Mango) veu "poc sentit a tornar-se bojos" amb rebaixes en la desescalada

El propietari de Santa Eulalia, Luis Sans; el ceo de Mnec, Toni Ruiz; el vicepresident del Cercle Eqüestre, Enrique Lacalle, i la presidenta de Tous, Alba Tous
EUROPA PRESS

Alba Tous assegura que la firma no baixar els preus: "La qualitat és el nostre mitj de vida"

BARCELONA, 26 maig (EUROPA PRESS) -

El conseller delegat de Mango, Toni Ruiz, ha afirmat aquest dimarts que té "poc sentit tornar-se bojos" amb les rebaixes, que la firma acostuma a comenar a realitzar entre el 18 i el 25 de juny, en la fase actual de desescalada pel coronavirus.

"Té poc sentit avui dia, en aquesta fase de desescalada, tornar-nos bojos amb les rebaixes", ha dit Ruiz en ser preguntat per si la multinacional catalana preveu avanar aquest tipus de promoció.

El conseller delegat de Mango ha participat aquest dimarts en el webinar 'El comer post Covid-19', organitzat pel Círculo Ecuestre i que també ha comptat amb la presidenta de Tous, Alba Tous; el propietari de la centenria firma Santa Eulalia, Luis Sans, que l'ha moderat, i el vicepresident del Círculo Ecuestre, Enrique Lacalle.

Segons Ruiz, les rebaixes tindran cada vegada menys importncia en el futur davant l'explosió del canal online: "Anem a gestionar promocions acompanyant el cicle de vida del producte. En aquesta fase, especialment a Espanya, ens agradaria ser més laxos i no empnyer les rebaixes abans del que toca".

Mango ha iniciat la reobertura de les seves botigues d'acord amb les diferents fases de desescalada, i mentre els seus establiments han estat tancats per l'estat d'alarma ha reforat el seu canal online.

La firma ara est centrada a poder vendre la collecció de primavera-estiu, i Ruiz ha indicat que la de tardor-hivern, s'haur de comenar a comercialitzar a mitjans o finals de setembre: "Cal replantejar-se en quin moment van entrant les colleccions i acompanyar el cicle de vida del producte".

Ruiz s'ha mostrat gratament sorprs per la resposta del client, que ja ha visitat les seves botigues, i ha destacat: "Hem de millorar el nostre posicionament, les botigues... per també enamorar al client".

La presidenta de Tous, Alba Tous, ha adms que la firma haur d'assumir durant els propers anys les prdues generades per aquesta crisi: "Cal passar pgina com puguem".

Preguntada per si la firma de joies i complements, que aquest any celebra el seu centenari, optar per baixar preus davant la caiguda del poder adquisitiu dels clients, ho ha rebutjat.

"No es poden baixar preus. Les coses valen el que valen i no pots fer més bogeries i menys a canvi de qualitat, que és el nostre mitj de vida", ha assegurat.

PACTE PER RECUPERAR EL TURISME

Preguntat per la caiguda del turisme i l'impacte que aix pot tenir en les vendes de Mango, Ruiz ha afirmat que moltes de les botigues de la companyia se situen en centres molt turístics de grans ciutats, com Barcelona i Madrid.

"El que est clar és que aquests clients no els tindrem. No sé si a partir del setembre podr haver-hi alguna entrada de turistes important", ha valorat.

"Trobo a faltar un acord global per a un pla a dos o tres anys vista per veure qu fem per recuperar una activitat turística important", ha dit Ruiz, que ha indicat que Espanya competeix amb altres pasos més flexibles que atrauran el turisme de forma més proactiva.

"Hem de tancar un gran acord per aconseguir-ho. Si no, ens portaran la davantera moltes ciutats i pasos del món", ha afegit.

Per la seva banda, Alba Tous ha indicat que la firma viu aquesta realitat amb "prudncia i preocupació", i ha apostat pel turisme nacional.

"No tindrem turistes americans o xinesos, per intentem potenciar una vida més fcil i poder agradar al turisme nacional", ha afirmat, ja que considera que la gent té ganes de recuperar la normalitat i poder viatjar aquest estiu.

OMNICANALITAT COM A ESTRATGIA

Tant Ruiz com Tous han apostat per l'onminicanalitat, i preguntat pel transvasament de les vendes físiques a l'online, Ruiz no l'ha precisat, si bé ha cridat a ser gils i flexibles davant d'un "mercat més petit i amb menys competncia" com a conseqüncia de la crisi derivada del coronavirus.

Tous, a més de tancar els seus establiments físics, va tancar durant els primers dies la seva botiga online, que després va reobrir: "Els primers dies ningú ens feia cas. La gent estava espantada per comprar, per a poc a poc es va ser animant i hem accelerat moltíssim l'onmnicanalitat".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés