Publicat 4/6/2020 12:34:59 +02:00CET

Coronavirus.- Més del 60% de les reclamacions a Consum són per transport aeri

Agents de la Unitat Militar d'Emergències (UME) desinfecten l'Aeroport del Prat en el marc de l'operació de lluita contra la propagació del coronavirus, a Barcelona/Catalunya (Espanya), a 19 de març de 2020.
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

BARCELONA, 4 juny (EUROPA PRESS) -

L'Agència Catalana de Consum ha rebut un total de 2.172 reclamacions per afectacions derivades per les mesures davant el coronavirus des de l'inici de l'estat d'alarma, el 61,7% de les quals estan relacionades amb el transport aeri.

Es tracta, principalment, de reclamacions per afectacions per la cancel·lació de vols, ja sigui per la negativa de l'aerolínia a reemborsar l'import del bitllet, per omissió d'informació o per absència de resposta als consumidors, ha informat la Generalitat aquest dijous en un comunicat.

Consum ha recordat a les companyies aèries l'obligació de donar compliment al Reglament Europeu 261/2004, que indica el dret dels consumidors al reemborsament en cas de cancel·lació i alerta de sancions si es detecten males pràctiques comercials.